سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، فراوان است و کردار، اندک . [امام علی علیه السلام]
 
یادداشت ثابت - یکشنبه 97 دی 3 , ساعت 9:16 صبح

 

معرفی لوازم لوکس سیسمونی

لوازم لوکس سیسمونی

اگر باردار هستید به شما تبریک می گوئیم! مطمئنا این روزها مشغول خریدن سیسمونی نوزادتان هستید. ممکن است به فروشگاه های زیادی سر زده باشید یا حتی چک لیستی از لوازم ضروری سیسمونی تهیه کرده باشید. اول از همه باید در نظر بگیرید که نوزادان به یک مکان آرام برای خوابیدن، پوشک و شیر اهمیت می دهند. پس مهم ترین بخش از سیسمونی، سرویس خواب نوزاد می باشد. در مقاله قبلی لیست کاملی از وسایل ضروری برای سیسمونی نوزاد را گردآوری کرده بودیم.

اگر به تمام وسایل سیسمونی، موجود در بازار نگاهی بیاندازید، ممکن است فکر کنید که شما به آنها نیاز دارید. حتی ممکن است که نزدیکان و دوستان و آشنایان به شما بگویند که باید آن محصول را برای کودک خود تهیه کنید. اما ناگهان با دنیایی از وسایل مواجه می شوید که فقط فضای اتاق کودک شما را اشغال کرده اند ولی عملا کودک شما ممکن است به هیچ کدام از آن ها نیازی پیدا نکند و متوجه خواهید شد که این ها تنها یک هزینه ای بوده است که بیهوده صرف خرید لوازمی شده است که بلا استفاده هستند.  

صادقانه بگویم، محصولات زیادی وجود دارند که مطمئنا حضور آن ها خوب است اما واقعا لازم نیست آن ها را خریداری کنید.اگر تمایل دارید در هزینه های تان صرفه جویی کنید توصیه می کنم با ما همراه باشید تا لیست لوازم غیر ضروری سیسمونی نوزاد را با هم مرور کنیم.

گجت هایی که هر حرکت نوزاد را ضبط می کنند

والدینی که نسبت به هر حرکت نوزادشان بسیار حساس هستند از طرفداران این گجت می باشند. ابزارهای نظارتی دقیقی در این دستگاه تعبیه شده است که نوزاد شما را با دقت بالایی زیر نظر دارد. با یک حرکت کوچک نوزاد، گجت آلارم می زند و به شما اطلاع می دهد. این گجت خیال شما را مخصوصا زمان هایی که مهمان دارید و نوزادتان خواب است؛ آسوده می کند.

تایمر نوزاد

تایمر نوزاد یک دستگاه قابل حمل است که پیگیری تغذیه و برنامه خواب را نگه می دارد. درست است که زمان خواب نوزاد در ماه های اول تا 19 ساعت در طی یک روز ممکن است طول بکشد اما اگر موضوعی نوزاد شما را اذیت کند زمان این خواب کوتاه تر می شود. از طرفی خواب زیاد باعث کم خوردن شیر و در نتیجه کاهش وزن فرزندتان می شود. اگر از علاقه مندان به تکنولوژی هستید؛ این دستگاه یک ایده عالی می باشد.

پاف و صندلی کودک

صندلی کودک نیز یکی از وسایلی است که کودک به آن نیاز ندارد. به این وسیله شما می خواهید کودک را مجبور کنید که در حالت نشسته قرار گیرد در حالی که ماهیچه ها و قوای جسمانی کودک هنوز برای قرار گرفتن در این پوزیشن آمادگی لازم را ندارد و بسیار ضعیف است. بنابراین شما به صندلی کودک نیازی ندارید تا کودک خود را در شرایطی قرار دهید که اصلا برای او مناسب نیست و توصیه نشده است.

لوستر

استفاده از لوسترهای فانتزی و جذاب به زیباتر شدن اتاق فرزندتان کمک خواهد کرد. طرح لوستر را متناسب با جنسیت نوزادتان انتخاب کنید؛ اما سعی کنید زیبایی را فدای کیفیت نکنید. نور اتاق نوزاد اهمیت بالایی دارد. امروزه متخصصان توصیه می کنند که از همان سال های ابتدایی، فرزندتان را به خوابیدن در شب عادت دهید. لوستر اتاق باید به گونه ای باشد که نور اتاق را به خوبی تنظیم کند. فروشگاه سیسمونی بامبینو، ارائه دهنده انواع لوسترهای زیبا و با کیفیت اتاق نوزاد می باشد. همکاران ما با توجه به جنسیت فرزندتان و میزان متراژ اتاق، بهترین طرح ها را به شما می دهند تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

تخت کنار مادر

یکی از مواردی که همیشه متخصصان آن را یادآوری می کنند این است که به هیچ وجه تختخواب تان را با نوزادتان به اشتراک نگذارید. بعضی از والدین نوزادشان را بین خودشان قرار می دهند؛ این کار بسیار خطرناک است چرا که در تنفس نوزاد خلل ایجاد کرده و موجب مرگ ناگهانی نوزاد می شود. تخت مادر اصطلاحا به کابینی گفته می شود که به کنار تخت والدین میچسبد. در طول شب هر زمان نوزاد احساس گرسنگی کرد مادر به راحتی می تواند او را آرام کند و به نوزاد شیر دهد. تخت کنار مادر، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می دهد.

تخت متحرک

تختخواب های گران قیمتی وجود دارد که حرکات تکان دهنده ای مانند زندگی در رحم را برای نوزاد شبیه سازی می کند. لرزش های ارتعاشی که نوزاد شما را به خواب می برد.

ضد عفونی کننده بطری

معده نوزاد بسیار حساس است؛ باید بهداشت را رعایت کنید. زمانی که فرزند خود را شیر می دهید تا نوبت بعدی که دوباره بخواهید با بطری به نوزاد تان شیر دهید ممکن است کمی شیر داخل بطری بماند و این شیر فاسد شود. بهتر است قبل از هر بار مصرف، بطری را با ضد عفونی کننده شستشو دهید.

بطری گرمایشی

اگر مایل هستید که در زمان سریعتری بطری شیر نوزادتان، گرم شود می توانید از بطری گرمایشی استفاده کنید.

کفش نوزادان

رشد نوزادان بسیار سریع می باشد. برای همین همکاران ما در فروشگاه سیسمونی نوزاد بامبینو همیشه به خانواده ها توصیه می کنند که از خرید لباس و کفش به تعداد زیاد خودداری کنند. مخصوصا کفش که نوزاد تا یکسالگی استفاده ای از آن نمی تواند بکند و صرفا جنبه تزئینی دارد؛ پس سعی کنید کفش هایی با قیمت بالا برای نوزادتان تهیه نفرمائید.

فیلم های آموزشی

بعضی از خانواده ها با خرید یکسری از فیلم های موزیکال، فرزند خود را سرگرم می کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بهترین نوع سرگرمی برای نوزادتان صحبت کردن با اوست. از طرفی پخش آهنگ های ملایم برای آرام کردن نوزادتان می تواند موثر باشد.

خیلی از مادرها در دوران بارداری آهنگ مخصوصی را مرتب گوش می کنند. پس از به دنیا آمدن نوزاد، زمانی که شما همان آهنگ را پخش کنید متوجه می شوید که نوزادتان نسبت به آن آهنگ واکنش نشان داده و آرام می شود.

لباس های فانتزی و گران قیمت

مطمئنا، خرید یک یا دو دست لباس فوق العاده شیک برای یک رویداد خاص یا مهمانی بزرگ می تواند ارزشش را داشته باشد. اما در اکثر موارد، نوزاد شما با لباس های نرم و سبک، راحت تر است. همچنین رشد فرزند در سال های اول بسیار سریع اتفاق می افتد و به احتمال زیاد یک لباس را به مدت طولانی نمی تواند استفاده کند. پس بهتر است صرفه جویی کنید.

اسباب بازی

بعضی از والدین از همان روزی که متوجه می شوند عضو جدیدی قرار است به خانواده شان اضافه شود شروع به خرید اسباب بازی می کنند. بهتر است قبل از خرید هر اسباب بازی مشورت کنید. چرا که ممکن است بعضی از اسباب بازی ها مناسب فرزند شما نباشد و برای سلامتی او خطرناک باشد. به طور مثال تا یکسالگی فرزندتان نباید به هیچ عنوان اسباب بازی های ظریف خرید کنید. زیرا نوزادتان ممکن است آن را در دهان خود ببرد و قورت دهد. همچنین اسباب بازی هایی که زبر و خشن هستند احتمال دارد به پوست نازک نوزادتان آسیب بزند. توصیه می کنیم تا دو سالگی عروسک های پارچه ای و نرم تهیه کنید و با اسباب بازی هایی متناسب با سن نوزادتان که به پرورش فکری او کمک می کند با او بازی کنید.

حوله های بچه گانه

یکی دیگر از موارد فوق العاده زیبا که البته ضروری هم نیست؛ این حوله های شگفت انگیز و نرم هستند. اما حوله های معمولی هم مشکلی ندارند. فقط باید در نظر داشته باشید که پوست نوزاد حساس است و از حوله هایی که نرم و لطیف هستند باید استفاده کنید.

ظرف غذای کودک

بعد از آنکه به فرزندتان علاوه بر شیر، غذا هم دادید ممکن است بعضی از نوزادان کم غذا بخورند. آیا نگران کاهش وزن فرزندتان هستید؟ یکی از روش هایی که می تواند به شما کمک کند استفاده از ظرف غذای کودک می باشد. ظرف غذای کودک به خاطر ظاهر زیبایی که دارد کودکتان را ترغیب به غذا خوردن می کند. همچنین این ظرف ها شکستنی نیستند و آسیبی به فرزند شما نمی زنند.

صندلی غذای کودک

بعضی از فرزندان دوست دارند که با غذای خود بازی کنند، با دست غذا بخورند و... . آیا بهتر نیست آن ها را به حال خود بگذارید تا از غذا خوردن شان لذت ببرند. صندلی غذای کودک این امکان را برای شما فراهم می کند. شما ظرف غذای کودک را بر روی صندلی در کنار خود قرار می دهید. غیر از اینکه حواستان به غذا خوردن فرزندتان هست، یک لذت تکرار نشدنی را به او هدیه می دهید.

وسایل و اسباب بازی های مخصوص حمام

وان، اردک های عروسکی که روی آب حرکت می کنند و .... از لوازم غیر ضروری در لیست سیسمونی می باشند. یکی از بی نظیرترین لحظه ها، حمام بردن کودک است. کودکان علاقه زیادی به آب دارند. مخصوصا اگر آن ها را در وان های با ایمنی بالا قرار دهید که مشغول آب بازی با عروسک های شان شوند.

فقط مواظب باشید که اشیا، کف صابون و... وارد دهان فرزندتان نشود.

گرمکن کودک

پوست کودک از حساسیت بسیاری برخوردار است. دلایل زیادی وجود دارد که فکر می کنم خرید این محصول لازم نیست. هر چیزی که گرم و مرطوب است، محیطی ایده آل برای رشد میکروب و باکتری ها است. اما در حقیقت کودک شما اصلا به این وسیله نیازی ندارد.

جعبه نگهداری پوشک

جعبه نگهداری پوشک صرفا یک وسیله تزئینی محسوب می شود. مطمئنا نبود آن در لوازم سیسمونی برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

فروشگاه سیسمونی نوزاد بامبینو در اصفهان

یکی از بهترین دوران زندگی زناشویی، زمانی است که شما منتظر به دنیا آمدن فرزند خود هستید. هنگامی که برای نوزادتان از سیسمونی فروشی خرید می کنید مطمئنا لحظه ای را تجسم می کنید که نوزاد دلبندتان نیز از آن وسایل استفاده می کند. همکاران ما با توجه به تجربه بالایی که در زمینه فروش انواع سیسمونی دارند می توانند به شما کمک کنند. با مراجعه به فروشگاه سیسمونی نوزاد بامبینو در اصفهان می توانید مجموعه کاملی از سیمونی نوزاد را مشاهده فرمائید. ما به شما توصیه می کنیم ابتدا لیست اقلام ضروری سیسمونی را تهیه فرمائید. سپس در صورت امکان، اقلام مورد نیاز از لیست غیر ضروری سیسمونی را خریداری نمائید. اقلام غیر ضروری به راحتی شما کمک خواهند کرد اما نبود آن ها مطمئنا مشکلی برای نوزادتان ایجاد نمی کند. اگر سوالی داشتید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

 

 


پنج شنبه 97 آبان 10 , ساعت 10:0 صبح

برنج طارم

برنج طارم، خوش‌عطر و مرغوب

برنج طارم را می‌توان از نوع برنج ‌های کم محصول و در عین حال با ویژگی‌های منحصر به فرد از لحاظ عطر و طعم دانست. این نوع برنج، بیشتر در منطقه طارم استان زنجان کشت می‌شود.

اما برخی از کشاورزان استان‌های شمالی ایران نیز با توجه به بازار خوب این برنج، به تولید آن مشغول هستند.

 

انواع برنج طارم

این برنج انواع و اسامی متفاوتی دارند که از آن جمله می‌توان به برنج طارم محلی، طارم عطری، طارم سنگسری، طارم هاشمی، طارم صدری، طارم دم سیاه و طارم چینی ، برنج طارم کشت اول و برنج طارم کشت دوم اشاره نمود. از بهترین انواع برنج طارم، نوع هاشمی و عطری است که از لحاظ عطر و کیفیت پخت بهتر از سایرین هستند.

 

کشت برنج طارم

برنج طارم کشت شده در استان زنجان و منطقه طارم، با توجه به شرایط آب و هوایی خاص منطقه کیفیت بالاتری داشته و به دلیل ارتفاع زیاد این منطقه از سطح دریا و در نتیجه میزان رطوبت مطلوب (کمتر از حد اشباع) احتمال ابتلا به بیماری‌های قارچی در این محصول کمتر است.

همین امر سبب شده تا برنج‌کاران منطقه طارم، از سموم کمتری جهت تولید آن استفاده نمایند و محصولی سالم‌تر که عاری از اثرات جانبی استفاده از سموم است تولید گردد.

همچنین برنج برداشت شده از روستای درام شهرستان طارم، به دلیل هوای سرد و رودهای بسیاری که از مجاورت آن عبور می‌کند دارای کیفیت منحصر به فردی از لحاظ عطر و طعم می‌باشد.

کیفیت برنج طارم، وابسته به عوامل زیادی از جمله زاویه تابش نور خورشید، حاصلخیزی خاک زیر کشت و در نهایت رعایت تناوب کشت است و در صورتی که شالیکاران این موارد را به خوبی رعایت کنند محصولی رده بالا و قابل رقابت تولید خواهند نمود.

 

خصوصیات ظاهری برنج طارم

برنج طارم دارای دانه‌های کشیده بوده و به عنوان برنجی خوش عطر و خوش طعم با رنگ سفید و اندکی متمایل به کرم قابل شناسایی است.

از میان گونه‌های مختلف این نوع برنج، برنج طارم هاشمی دارای دانه‌های کشیده‌تری می‌باشد. به طور کلی این محصول در مقایسه با سایر برنج‌های مرغوب ایرانی دارای بیشترین افزایش طول دانه (ری کردن) پس از پخت می‌باشند.


شنبه 97 شهریور 10 , ساعت 6:0 عصر

 

با گذشت زمان و پیشرفت تکتولوژی در زمینه بازی و افزایش هیجان و فاصله گرفتن کودکان و نوجوانان از بازی های رایانه ایی و جلوگیری از خطر افزایش چاقی متخصصان اختراعات بازی ها اسکوترهای برقی را ساخته اند تا علاوه بر تشویق بچه ها به بازی وایجاد یک سرگرمی جدید وسیله ایی برای حمل و نقل و کمک به پاک نگه داشتن هوا باشد در ضمن اسکوتر برقی وسیله ای جدید و جذاب برای تفریح و سواری است که افراد با هر سن و سالی که باشند می توانند از این وسیله استفاده کنند.افرادی که از اسکوتر برقی استفاده می کنند به شدت به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند سرعت اسکوتر خود را افزایش دهند و از سواری با این دستگاه لذت بیشتری ببرند. ابتدا با ساختارو نحوه عملکرد اسکوترها آشنا میشویم وسپس یه انواع برند ها وازجمله نحوه انتخاب اسکوتری که مناسب شما باشد می پردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

اسکوتر هوشمند

امروزه در جوامع پیشترفته افراد علاقه مند به محیط زیست هم علاوه بر استفاده تفریحی به عنوان یک وسیله حل و نقل بدون ضرر به محیط زیست از آن استفاده میکنند.اسمارت اسکوتر ها وسیله ای جدید برای حمل و نقل و سرگرمی است که مجهز به دو چرخ بوده و به وسیله انرژ ی الکتریکی و یا سوختی حرکت می کند.اسکوترهای هوشمند امروزه در جهان و حتی در ایران در بین دوستداران تکنولوژی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.این دستگاها با ژیروسکوپ و پردازنده دقیق وحساسی که در داخل آن کار گذاشته شده است کار میکند و باعث حفظ تعادل کاربر میشود.

اسکوتر: از کلمه اسکوت “Scoot” به به معانی، لیز خوردن, سریع رفتن, با سرعت حرکت کردن، بصورت نشسته رفتن و….. میباشد اسکوتر هوشمند یه دستگاه سیار برقی با دو چرخ و باتری قابل شارژ داخلی است که بر روی زمین به راحتی حرکت می کند.

اسکوتر هوشمند وسیله ای ورزشی تفریحی ست بدون فرمان وپدال برای کنترل و با موتور هوشمندی که در قرار گرفته فرمان شخص کاربر را در واقع اجرا میکند.این وسیله شارژی بوده و به طور میانگین 30دقیقه طول مدت زمان مصرف باتری آن است و سرعتی معادل 15 کیلومتر در ساعت را با کاربردی آسان برای شخص کاربر دارد.

اسکوتر ها برای اوزان مختلف طراحی شده اند از وزن 20 تا نوع های پیشترفته آن که تا وزن 120 کیلوگرم هم تمحل میکنند. در انتخاب اسکوتر های هوشمند فقط باید دقت شود که با توجه به وزن شخص کاربر اسکوتر تهیه شود زیرا در غیر این صورت احتمال بروز مشکل و بهم خوردن تعادل شخص کاربر و آسیب دیدگی وجود دارد .هرچه وزن شخص استفاده کننده از وسیله بیشتر باشد به دلیل فشاری که بر دستگاه وارد میشود مدت زمان مصرف باتری و شارژ دستگاه بیشتر است .در واقع شخصی با وزن بالای 100 کیلو نباید انتظار داشته باشد دستگاه همان زمانی فعالیت کند که وقتی کاربری با وزن پایین از آن استفاده میکند.

این روز ها اسکوتر های الکتریکی به علت داشتن مزایای فراوان از جمله کم حجم بودن، پاک بودن همچنین  بی صدا بودن دارای استقبال عمومی بیشتری می باشند.از جمله وسایل بسیار جدید که از ان به عنوان عامل انقلابی در گروه اسکوتر های مدرن یاد میشود میتوان به اسمارت اسکوتر ها و یا اسکوتر های هوشمند اشاره نمود.سال 2014 اسکوتر تعادلی در چین بسیار متدواول شد و در سال 2015 در آمریکا و در حال حاضر استفاده از آن در ایران در حال افزایش می باشد. اسکوتر برقی یا اسکوتر هوشمند با نام های دیگری نیز شناخته می شود : ” هاوربورد ” Hoverboard  ، self-balancing scooter  یعنی اسکوتری که خودتون باید تعادلش رو حفظ کنید، اسکوتر دو چرخ تعادلی، اسکوتر شارژی ، اسکوتر هوشمند و اسکوتر تعادلی.در سال های گذشته همراه با بوجود امدن وسایل جدید دو چرخ و مخصوصا مجهز به پیشرانه الکتریکی و سوختی ،  نمونه های سبک و کم حجم را در دسته اسکوترها قرار داده اند.

کمی بعد واژه اسکوتر برای ان دسته از جابجا کنندگاه فردی با پیشرانه الکتریکی نیز بکار برده شد که دارای سایز و ابعادی کوچکتر نسبت به نمونه های اصلی و متعارف بود به همین جهت نظر به استقبال گسترده جوامع از وسایل جدید با راندمان بالا برای جابجایی و تردد شهری که از سایزی کوچکتر بر خوردار هستند و  بطور معمول دارای دو چرخ می باشند واژه اسکوتر شامل انها میشود

اسکوتر ها میتوانند الکتریکی و یا دارای پیشرانه سوختی باشندهمچنین باید یاد اور شد، وسایل مربوط به  حرکت در سطح و عمق دریا ویژه قواص ها نیز شامل اسکوتر می شوند.

مشخصات کلی اسکوتر برقی

 

اسکوتر برقی دسته بندی خاصی نداشته و در حال حاضر بر اساس اندازه چرخ هاش طبقه بندی می شود. چرخ اسکوتر هوشمند از 6 اینچ هست تا 10 اینچی بوده و البته مدل 7 اینچی و 10 اینچی بسیار کم هستند.منظور از 6 یا 8 اینچ قطر لاستیک اسکوتر بوده و هر چه قطر بیشتر باشد ارتفاع شما از زمین بیشتر بوده و در نتیجه سرعت بیشتر می گردد.

? باتری اسکوتر برقی ، از نوع لیتیوم یون و قابل شارژ می باشد.

? اسکوتر تعادلی ، دارای شارژری است که از یک طرف به برق شهری و از ظرف دیگر به اسکوتر وصل می شود و باتری شارژ می گردد.

باتری اسکوتر ، در داخل دستگاه تعبیه شده است و در صورت اشکال حتما باید پیچ های اسکوتر را باز نمایید .البته این کار را حتما باید یک متخصص انجام دهد.

? یکی از مهم ترین اجزاء اسکوتر، باتری لیتیومی آن است و البته هر چه کیفیت این باتری بالاتر باشد، اسکوتر عمر طولانی تری خواهد داشت.

? اسکوتر برقی دارای پورت شارژ ، دکمه پاور و چند چراغ LED برای نشان دادن وضعیت شارژ می باشد.

? اکثر اسکوتر های برقیمی توانند تا وزن 120 کیلوگرم را تحمل نمایند.

? در حال حاضر بیشترین سرعتی که یه اسکوتر برقی می تواند داشته باشد حدود 20 کیلومتر در ساعتاست.

? وزن خود اسکوتر هوشمند معمولا حدود 10 کیلوگرم است .

? بعضی از اسکوتر ها دارای بلوتوث و اسپیکر می باشند . بلوتوث و اسپیکر اسکوتر هوشمند برای پخش موسیقی از موبایل طراحی شده اند یعنی اسکوتر برقی با گوشی شما سینک شده و آهنگ از اسپیکر داخلی اسکوتر پخش می گردد.

چگونه یک Smart Balance را برانیم؟!!

در اسکوتر برقی موتور اسکوتر در واقع هم موتور و نیروی محرکه است و هم نقش چرخ اسکوتر را ایفا میکند، به این صورت که موتور در خود چرخ قرار گرفته و پس از دریافت دستور حرکت به عقب یا جلو میچرخد و باعث حرکت اسکوتر میشود.

اسکوتر هوشمند دارای دو موتور براشلس است که در چرخ آن قرار گرفته، اما موتور براشلس چیست؟

آنچه واضح است راحتی بالای کار با اسکوترهای برقی است .زود یاد می گیرید ، همیشه دوستشان دارید و خاطرات زیادی در کنارشان رقم می زنید.کافی است پاهای خود را روی پدال بگذارید و زاویه ی بدنتان را رو به جلو تغییر دهید ، در کسری از ثانیه به

جلو پیشروی می کنید.هرچه بیشتر به جلو منحرف شوید سریع تر حرکت خواهید کرد.با عکس این کار و برگرداندن زاویه ی بدن به حالت عادی ، ترمز گیری صورت می گیرد.کمی که می گذرد آنقدر به آن مسلط می شوید و عادت می کنید که گویی اسکوتری زیر پایتان نیست و این شمایید که به سرعت حرکت می کنید و باد به صورتتان می خورد.

1. ابتدا مطمئن شوید دستگاه از شارژ کافی برخوردار است, سپس آن را مقابل خود بر روی سطحی صاف قرار داده و آن را روشن کنید. (در حالت روشن دستگاه به صورت خودکار به حفظ تعادل شما کمک خواهد کرد).

توجه: در اسکوتر های با چراغ های یک طرفه، چراغ ها باید در پشت شما قرار گیرند و در دیگر مدلها با چک کردن عملکرد چراغ های اشاره جهت صحیح ایستادن بر روی دستگاه را تشخیص دهید.  تا ایمنی شما جهت حرکت تامین شود و همچنین عملکرد چراغ های اشاره به طور صحیح باشد.

2. یک پای خود را روی صفحه اسکوتر قرار داده و تا حد امکان به چرخ نزدیک کنید, منتظر شوید نشانگر دایره شکل اسکوتر سبز شود ( بدین معنا که وزن شما مناسب است و اسکوتر در حالت ایستایی برای ادامه قرار دارد), سپس بلافاصله پای دیگر را روی صفحه قرار دهید مثل بالا رفتن از پله, برای پائین آمدن نیز به روش پله ای عمل کنید, (پریدن روش مناسبی برای پیاده شدن نمی باشد).

برای حفظ تعادل بیشتر بهتر است نگاهتان به روبرو باشد و از نگاه کردن به پائین خودداری کنید, مانند قدم زدن.

3. برای جلو و عقب رفتن کافیست بدن خود را به جلو و عقب مایل کنید, با ایجاد زاویه به بدن فرمان لازم برای حرکت توسط دو موتور به چرخ ها ایجاد شده و با کم و زیاد شدن مقدار زاویه بدن, می توان سرعت اسکوتر را کنترل کرد.

4. جهت دور زدن می توان فشار یکی از پاها را بیشتر کرد به طوری که اگر فشار پای راست را بیشتر کنید اسکوتر به سمت چپ متمایل می شود و بالعکس, همچنین از فشار هر دو پا می توان برای دور زدن استفاده کرد بدین صورت که به طور مثال برای چرخیدن به سمت چپ در حالی که پنجه ى پای راست را به جلو فشار می دهید, همزمان پاشنه پای چپ را به عقب فشار دهید.

در نهایت دست یافتن به موارد بالا در عرض چند دقیقه عملی است.

بررسی فنی اسکوتر برقی هوشمند اسمارت ویل 

 

اسمارت ویل از 4 سنسور که در انتهای کف پایی ها است تشکیل شده که با قرار گرفتن پا بر روی آن محل، سیستم جایرو (حفط تعادل) آن فعال شده و با ایستادن بر روی آن دستگاه تعادل شما را برای جلوگیری از زمین خوردن حفظ می کند. این اسکوتر برقی هوشمند از 2 موتور مجزا در قسمت راست و چپ تشکیل شده است تا با تغییر زاویه پا بتوانید به راحتی به هر یک از موتور ها فرمان جداگانه داده و در همان جا دور خود دور بزنید. اسکوترهای برقی دارای باتری های قابل شارژ هستند. بیش تر اسکوتر ها ی برقی امروزه از باتری های لیتیوم یونی بهره می برند ولی بعضی مدل ها هم با باتری های اسیدی کار می کنند. اسکوترهای برقی با قابلیت پیمایش 15 تا 25 کیلومتر بسته به مدل اسکوتر، وزن کاربر، شیب وجنس زمین و مهارت شخص (که به مرور زیاد می شود) به ازای هر بار شارژ کردن است.اسکوترهای برقی دارای دو موتور هستند و انرژی لازمه را از باتری ها می گیرند.سپس این قدرت تولیدی در موتور به تایرها منتقل می شود و سبب می شود تا تایر ها به جلو حرکت کنند یا به اطراف بچرخند.توان موتور اسکوتر برقی شما است که تعیین می کند اسکوتر برقی تا چه اندازه می تواند سریع حرکت کند ،البته این اسکوتر ها دارای محدودیت سرعت هستند اما سرعت آن ها حتی در مدل های کلاسیک و ساده نیز رضایت بخش خواهد بود.

در پشت اسکوتر برقی هوشمند سوکت شارژ آن تعبیه شده است که با اتصال شارژر به آن، دستگاه شارژ می شود. در همان قسمت و در کنار سوکت شارژ دکمه ای نیز قرار دارد که وظیفه روشن و خاموش کردن دستگاه را عهده دار است که با فشار دادن دکمه دستگاه روشن و آماده به کار می شود. در این اسکوتر هوشمند 2 چراغ وجود دارد که با فشردن پا بر روی هر یک از سنسور ها، چراغ ها روشن می شود و شروع به چشمک زدن می کنند این چراغ ها علاوه بر زیبایی بخشیدن به دستگاه باعث می شود تا در هنگام حرکت در جاهای تاریک بتوانید جلوی خود را ببینید .

در روی اسکوتر برقی 2 نشانه گر وجود دارد که یکی از آنها نشان دهنده میزان شارژ دستگاه و دیگری نشان دهنده وضعیت سنسور تعادل می باشد که درصورتی که به صورت صحیح بر روی اسمارت بالانس ویل بایستید رنگ چراغ به صورت سبز خواهد بود و درصورت ایستادن اشتباه قرمز می شود .

در مدل هایی که دارای ریموت هستند، توسط ریموت می توانید دستگاه را قفل کنید و یا از قفل خارج کنید، صدای بلندگو و سرعت دستگاه را تغییر دهید. برخی از این مدل های هاوربرد دارای سیستم بلوتوث می باشد که این بلوتوث تنها با اتصال به گوشی شما می توانید موسیقی که شما بر روی گوشی خود پلی می کنید را مانند یک اسپیکر بلند پخش کند.

اسکوتر برقی های اسمارت بالانس ویلز نوعی جدید از اسکوتر بوده که به آن اسکوتر هوشمند هم گفته میشود که نیازی به داشتن دسته ندارند و با زاویه دادن به اسکوتر میتوان اسکوتر را به حرکت در آورد که این نیز به سادگی انجام می پذیرد و به آسانی قابل آموزش است.

اسکوتر برقی همانطور که گفتیه شد با زاویه دادن به اسکوتر حرکت میکند، اما اسکوتر چگونه این زاویه دادن را متوجه میشود و اصلا اسکوتر چگونه زاویه را تشخیص میدهد؟

اسکوتر برقی به وسیله دو ژیروسکوپی که در دو طرف اسکوتر قرار داده شده زاویه ای را که شما به اسکوتر خود میدهید را متوجه شده و با توجه به میزان زاویه، دستور حرکت و یا کم یا زیاد کردن سرعت را به موتور میدهد.

حداکثر سرعت اسکوترهای برقی چقدر می باشد؟

سرعت اسکوتر برقی 12 کیلومتر بر ساعت است.درصورتی که درآزمایش انجام شده و قرار دادن اسکوتر برروی ویلچر، توانست تا 25 کیلومتربرساعت را طی کند.سرعت اسکوترهای شارژی یا همان هاوربرد هوشمند، به چندین عامل بستگی دارد.

1 – قدرت باتری اسکوتربرقی.

2 – محلی که اسکوتر برقی در آن استفاده می شود، اسکوتر برقی در سطوح هموار وصاف بهترین عملکرد وبیشترین سرعت را خواهد داشت.

حرکت به روی فرش، سطوح ناهموار و یا سطوح شیب دار موجب کاهش سرعت اسکوتر خواهد شد.

3 – یکی از موارد موثر برسرعت اسکوتر برقی، وزن شخص استفاده کننده می باشد.

بهترین وزن برای بالاترین حد سرعت 30 – 50 کیلوگرم می باشد

4 – نحوه ریست شدن اسکوتر موثر خواهد بود، به این معنی که پیش فرض ریست اسکوتر در وضعیت تراز با سطح است،

برای داشتن سرعت بیشتر، اسکوتر لازم است ریست راکمی به یک سمت بیشتر کنیم.

5 – قطر چرخ ها هم در سرعت اسکوتر برقی موثر می باشد.

به این معنا که اگر قطر چرخ ها بزرگتر باشد سرعت حرکت اسکوتر بیشتر خواهد شد.

6 – مدل و برند اسکوتر برقی، تعدادبرد و کیفیت برد، در سرعت اسکوتر برقی اثر گذار خواهد بود.

تاثیر برد بر سرعت چیست؟

برای اینکه بیشتر از سواری اسکوتر خود لذت ببریم لازم است دقت و سرعت اسکوتر را بیشتر کنیم.برای این کار ما یک راه حل بسیار ویژه براتون داریم.مطمئن هستیم که پس از انجام این راه حتما از سواری اسکوتر خود بیشتر لذت برده و به شکل خارق العاده ای حرکات و مانور شما بر روی اسکوتر بیشتر خواهد شد.

 اسکوتر شما حتما میبایست هوشمند بوده و شما تسلط کافی بر روی این اسکوتر برای حرکت را داشته باشید .چون پس از نصب این قطعه بر روی اسکوتر برقی خود سرعت و حرکت این اسکوتر بیشتر خواهد شد بگونه ای که دیگر بر روی اسکوتر های معمولی رقبتی برای سوار شدن نخواهید داشت.

برد FAST یا برد سریع را حل شماست ،برای اینکه اسکوتر برقی شما سریع شود و از آن بیشتر لذت ببرید لازم است تا بردهای زیر ژیرسکوپ اسکوتر هوشمند را تعویض نمایید . این کار اصلا بر خلاف تصویر شما سخت نیست و به راحتی با باز کردن چند پیچ و در آوردن سوکت های برد قبلی میتوانید این برد را تعویض نمایید.این کار را بصورت جز به جز برای شما توضیح خواهم داد.ضمنا فیلم آموزشی و کاتولوگ نصب هم برای شما ارسال خواهد شد. پس اصلا نگران نباشید ما همواره در تمامی مراحل تا پایان کار به شما کمک خواهیم کرد.

برد سریع یا برد FAST چگونه کار میکند :

برد سریع با طراحی و برنامه نویسی دقیق مهندسین و برنامه نویسان ایرانی بومی سازی شدو بردی با قابلیت سرعت بیشتر و دقت در حرکت طراحی گردید.نصب این برد بر روی دستگاه شما بسیار ساده میباشد.این برد با استفاده از تکنولوژی جدید و ساده سازی برد اسکوتر طراحی گردیده و نسبت به بردهای بی کیفیت چینی که خیلی زود خراب میشوند و در اثر کار کردن طولانی مدار داخلی آن میسوزدو باعث تحمیل هزینه برای شما خواهد داشت.

انواع اسکوتر ها

اسکوتر 6.5 اینچ

اسکوتر 8.5 اینچ

اسکوتر 10.5 اینچ

اسکوتر آفرود

اسکوتر دسته دار

اسکوترهای برقی که چرخ های آنها بزرگتر ازحد معمول 6 یا 8 اینچ باشند، از سطح زمین ارتفاع بیشتری دارند و در نتیجه سرعت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.به هشدارهایی که نمایشگر اسکوتر قبل از آنکه شارژ دستگاه کاملا تمام شود به شما می دهد، دقت کنید. زمانی که شارژ دستگاه فول باشد توان بیشتری دارد تا شما بتوانید با حداکثر سرعت حرکت کرده و سواری خوبی را تجربه کنید.

برندهای محبوب اسکوترهای هوشمند

یکی از دقدقه افراد برای خرید انتخاب برند وکیفیت خوب است افراد دوست دارند براساس هزینه ایی که میکنند برند با کیفیتی را خریداری کنند تا بتواننداز خرید خود راضی باشند.در اینجا به معرفی چند برند معروف اسکوترهای هوشمند می پردازیم:

1. برند RAZOR

اولین برند از لیست بهترین اسکوتر برقی در جهان در سال 2018 متعلق به برند Razor  می‌باشد. برند Razor اکنون سال‌هاست که نامی شناخته شده در میان تولیدکنندگان اسکوتر برقی است و که با اسکوترهای معمولی اسم و رسمی برای خود برپا ساخت و اکنون نیز با اسکوترهای برقی محبوبیت زیادی کسب نموده است. مدل Hovertrax 2.0 اسکوتر برقی خارق العاده ای است و این برند بیشتر بازار را با همین مدل بدست گرفته است. این مدل با تجهیزات و با فناوری هایی شگفت انگیزی مجهز شده است که زمان طی مسیر 2 ساعته و سرعت 8 مایل بر ساعت را فراهم می کند. تنها ایراد آن نداشتن اسپیکر است.

2. برند SEGWAY

دومین لیست از بهترین اسکوتر برقی در جهان در سال 2018 متعلق به برند Segway می‌باشد. برند Segway یکی از محبوب‌ترین برندهای اسکوتر برقی در میان کودکان و بزرگسالان است. این برند اسکوترهایی مناسب برای هر دو گروه سنی (کودکان و بزرگسالان) و هر دو جنسیت طراحی کرده است. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این برند مدل miniPRO است که توانسته توجه زیادی را میان جوانان کسب کند. شاید سرعت حرکتی‌اش خیلی زیاد نباشد ولی با سرعت 10 مایل بر ساعت از میانگین سرعتی اسکوترهای برقی سریع‌تر است. همچنین توان طی مسیر به مدت 3 ساعت در حالت شارژ کامل را دارد. برای سرگرمی هنگام سواری این نوع اسکوترها نیز می‌توان از اسپیکرهای بلوتوث مجهز شده نیز استفاده کرد.

3. برند SWAGTRON

سومین برند از لیست بهترین برند اسکوتر برقی جهان متعلق به برند Swagtron  می‌باشد که بیشتر شهرت برند Swagtron به خاطر تولید اسکوترهای برقی حجیم و بسیار با دوامش می‌باشد که محبوبیت‌ آن بیشتر در میان جوانان است تا دیگر گروه‌های سنی. کمپانی سازنده این ضمانت را می‌دهد که محصولاتش بسیار مقاوم و بادوام باشند که دلیل سنگین تر بودن محصولاتش نیز همین مساله است. مدل Swagtron T1 پرفروش‌ترین محصول این کمپانی می‌باشد که سرعتی معادل 8.5 مایل بر ساعت و عمر باتری در حدود 3 ساعت دارد. این مدل دارای اسپیکرهای بلوتوث نیست، چنانچه کمی هزینه بیشتری پرداخت کنید، می‌توانید مدل T3 آن را انتخاب کنید که همان توانایی ها را به‌علاوه اسپیکر بلوتوثی ارائه می‌دهد.

4. برند HALO ROVER

آخرین برند از میان لیست بهترین اسکوتر برقی در جهان برند Halo Rover  می‌باشد که در میان برندهای اسکوتر برقی با کاربری سنگین، برند Halo Rover اسم و رسمی برای خود ساخته است. این برند اسکوترهای برقی همه-جا-رو ای را تولید می‌کند که قادر است مسیرهای گوناگون را بسیار نرم و روان طی کند. اهمیتی ندارد که روی چمن طی مسیر کنید یا گل و لای و یا جاده؛ اسکوترهای برقی Halo Rover تایرهای بادوامی دارد که برای همه نوع مسیری مناسب است. همچنین مجهز به تکنولوژی هالو شده‌اند تا نرمی و راحتی حرکت را ممکن سازند و این تکنولوژی برند Halo Rover را به برندی محبوب مبدل کرده است.


شنبه 97 شهریور 10 , ساعت 6:0 عصر

Ù?ارد دÛ?سک دÙ?ربÛ?Ù? Ù?دار بستÙ?

 

هارد دیسک اینترنال، یک قطعه سخت افزاری است که در دستگاه های مرکزی دوربین مدار بسته نصب می شود و وظیفه ذخیره اطلاعات و تصاویر را بر عهده دارد. امروزه تمام سیستم های دوربین مدار بسته به تجهیزات ذخیره تصاویر نیاز دارند؛ در واقع هارد ها، یکی از اجزای اصلی دوربین های مدار بسته هستند.

 

قبل از اینکه هارد اینترنال دوربین مدار بسته را به طور کامل شرح دهیم، ابتدا در مورد هارد دیسک ها و کاربردهای آن توضیحاتی را بیان می کنیم و سپس به اهمیت آن ها در سیستم های مدار بسته خواهیم پرداخت. لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

هارد دیسک چیست و انواع آن کدام است؟

هارد یا دیسک سخت ، یک حافظه جانبی برای اکثر دستگاه های رایانه ای و مدار بسته می باشد. هارد دیسک را معمولاً با عبارت انگلیسی “Hard Disk Drive” بیان می کنند. در اغلب فناوری ها، از مخفف کلمه هارد دیسک با عنوان “HDD” استفاده می شود. در برخی موارد ممکن است با نام های گوناگونی در مورد هارد دیسک مواجه شوید؛ به طور نمونه، دیسک فایل، دیسک سخت، درایو سخت، هارد، فضای ذخیره سازی، درایو دیسک و دیسک ثابت، از نام های متداول هارد دیسک ها هستند، اما رایج ترین نام، همان هارد دیسک می باشد.

 

تقریباً تمام داده ها و اطلاعات یک سیستم، بر روی هارد دیسک ذخیره می شود. هارد می تواند این اطلاعات را به صورت دائمی در خود نگه دارد. البته باید دانست که برخی عوامل ممکن است باعث نابودی این اطلاعات شوند.

 

هارد ها به دو نوع هارد اینترنال (Internal Hard Disk) و هارد اکسترنال (External Hard Disk) تقسیم یندی می شوند. هارد دیسک اکسترنال یا خارجی، یک حافظه جانبی است که خارج از یک سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. هارد دیسک های اکسترنال، به صورت یک دستگاه مجزا عمل می کنند و توسط یک کابل USB، به سیستم رایانه ای متصل می شوند.

 

هارد های اینترنال یا داخلی، مانند هارد نوع خارجی هستند، با این تفاوت که در قسمت داخلی دستگاه نصب می شوند. برای سیستم های دوربین مدار بسته، این مدل هارد ها در دستگاه های ضبط کننده تصاویر قرار دارند. به عبارتی دیگر، دستگاه های ضبط کننده تصویر، اطلاعات و تصاویر را از دوربین مدار بسته دریافت کرده و به حافظه جانبی یا همان هارد اینترنال منتقل می کنند.

 

چگونه می توانیم یک هارد دیسک اینترنال مناسب برای دوربین مدار بسته خریداری کنیم؟

 

Ù?ارد دÛ?سک دÙ?ربÛ?Ù? Ù?دار بستÙ?

 

انتخاب و خرید یک هارد اینترنال، برای افراد عادی تقریباً کار سختی است. افرادی که هیچ تخصصی زمینه دوربین مدار بسته و قطعات الکترونیکی ندارند و یا به اصلاحات آن ها آشنا نیستند، نمی توانند در خرید هارد موفق عمل کنند. مهم ترین عواملی که در انتخاب هارد اینترنال مناسب برای سیستم مدار بسته باید آن ها را مورد توجه قرار داد عبارت است از:

 

نوع هارد دیسک اینترنال و ابعاد آن : با توجه به اینکه هارد ها در انواع مختلف و سایزهای متفاوت در بازار وجود دارند، باید بدانید که چه میزان کارایی را از سیستم خود انتظار دارید و سپس برای خرید یک هارد اقدام کنید. رایج ترین نوع هارد دیسک در سایزهای 5/2 و 5/3 اینچ، مورد استفاده قرار می گیرند. البته ممکن است در برخی موارد خاص از هارد دیسک با سایز 8/1 اینچ نیز استفاده شود.

 

ظرفیت ذخیره هارد : نکته مهم و اساسی در کارایی یک هارد ، میزان توانایی و فضای ذخیره سازی آن است. هارد دیسک ها معمولاً با ظرفیت های بسیار بالا، در حدود مگابایت و گیگابایت و حتی در برخی موارد، در فضای ترابایتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

در اینجا لازم به تذکر است که اگر میزان فضایی که برای ثبت تصاویر دوربین مدار بسته نیاز دارید بیشتر از 1 ترابایت نیست، لازم نیست هارد دیسک با ظرفیت های بالاتر را انتخاب کنید. این کار هزینه های شما را افزایش می دهد.

 

سرعت چرخش هارد اینترنال : سرعت عملکرد هارد ، بر روی زمان دسترسی به اطلاعات تأثیر فرآوان دارد. هر چه سرعت چرخش هارد دیسک بیشتر باشد، زمان دریافت اطلاعات کمتر می شود. میزان متعادل برای میزان سرعت چرخش هارد دیسک اینترنال، 4800 تا 15000 دور در دقیقه می باشد.

 

موارد دیگری هم در رابطه با هارد اینترنال وجود دارد؛ هارد دیسکی که برای نصب در یک سیستم مدار بسته انتخاب می کنید باید بتواند با کل سیستم هماهنگ باشد، آن ها را پشتیبانی کند و از لحاظ پورت های ورودی و خروجی، با دستگاه ضبط کننده تصاویر همخوانی داشته باشد.

 

آیا نوع دوربین مدار بسته بر روی کارایی هارد دیسک اینترنال اثر دارد؟

دو مدل دستگاه ضبط تصاویر DVR و NVR در انواع دوربین مدار بسته دیجیتال و آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرند. طبیعتاً مدل های مختلف دوربین مدار بسته، تصاویر را با کیفیت های مختلفی به دستگاه ضبط تصاویر ارسال می کنند. هر چه میزان کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته بالاتر باشد، هارد اینترنال باید فضای بیشتری برای ذخیره سازی در اختیار داشته باشد. از سویی دیگر، مدت زمان تصویربرداری ارتباط مستقیم با ظرفیت هارد دیسک دارد. هر چه تصویربرداری در مدت زمان بیشتری انجام شود، فضای هارد اینترنال نیز باید بیشتر باشد تا بتوانند تمام اطلاعات را بر روی خود ذخیره کند.

 

Ù?ارد دÛ?سک دÙ?ربÛ?Ù? Ù?دار بستÙ?

نکته آخر اینکه، تمام هارد های اینترنال که در دستگاه های ضبط کننده تصاویر دوربین مدار بسته استفاده می شوند، قابلیت تنظیم دارند. میزان فضای ذخیره سازی و همچنین مدت آن را می توان از طریق منوی تنظیمات دستگاه ضبط تصاویر، تنظیم نمود. این ویژگی برای مواقعی به کار می رود که حافظه هارد در حال پر شدن است. می توان هارد دیسک را طوری تنظیم کرد که در مدت زمان مشخصی، اطلاعات و تصاویر را نگهداری کند و پس از پایان مدت آن، به طور خودکار آن ها را پاک کرده و تصاویر جدید را جایگزین نماید.

 

در صورت امکان پیشنهاد می شود از یک هارد دیسک اینترنال کمکی برای مواقع اضطراری، در سیستم خود استفاده کنید.


دوشنبه 97 شهریور 5 , ساعت 6:0 عصر

 

معرفی محصولات شرکت پریماتوی  

شرکت پریماتوی از سال 1394 فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت هواپیمای مدل رادیوکنترل و کوادکوپترهای کاستوم و فروش انواع کواد کوپتر ، هواپیما ، هلیکوپتر و ماشین رادیوکنترل آغاز کرده است . پریما (prima    ) در زبان ایتالیایی به معنای “اول” میباشد . شرکت پریماتوی با داشتن تیم متخصص همراه با کارشناسان مجرب سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود را دارد .

طراحی ، ساخت و آموزش پرواز انواع هواپیمای مدل و کواد کوپتر

شرکت پریماتوی علاوه بر فروش محصولات اورجینال و برند های معتبر ، برای مشتریان خود محصولات اختصاصی را طراحی می کند و ساخت آنها را بر اساس بودجه مورد نظر و با بالاترین کیفیت انجام می دهد . علاوه بر این شما می توانید آموزش پرواز انواع هواپیماهای مدل و کوادکوپترها را از شرکت پریماتوی دریافت کنید .

واردات جزئی ، فروش و تعمیرات انواع سرگرمی های رادیوکنترل (کوادکوپتر ، ماشین کنترلی ، هواپیما و اسکوتر برقی) ممکن است شما هم جزو افراد علاقه مند به وسایل کنترل از راه دور باشید . شما می توانید بهترین برندهای روز دنیا را با بیشترین تنوع از شرکت پریماتوی بخواهید . همچنین اگر دستگاه های رادیوکنترل شما دچار مشکل شد ، شما می تواند برای تعمیر آنها به بخش فنی و تعمیرات شرکت پریماتوی مراجعه نمایید .

افتخارات کسب شده توسط شرکت پریماتوی

شرکت پریماتوی از سال 1394 شروع به کار کرده است و تاکنون افتخارات بیشماری در زمینه طراحی ، ساخت و اختراع وسایل میکروکنترل کسب کرده است .

از جمله افتخارات شرکت پریماتوی :

کسب مقام اول لیگ ربات های پرنده (کوادکوپتر) در مسابقات بین المللی ایران اپن سال 2012

کسب مقام دوم لیگ ربات های مریخ نورد در مسابقات بین المللی دانشگاه امیرکبیر سال 2010

ثبت اختراع تحت عنوان (هواپیمای بدون سرنشین) در سال 1391 توسط هئیت داوران در همایش حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور

عضو کارگروه تخصصی (نرم افزار) در سال 1392 توسط مرکز حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور

کوادکوپتر چیست؟ ‏

خرید کوادکوپتر ، یا مالتی روتر (چند پروانه)، یا پهباد، یا کوادروتر، یک وسیله مکانیکی پروازی ساده با چهار بازو ‏است، که در هر یک از بازوها موتوری به یک پروانه متصل شده است. مالتی کوپترها با سه، شش یا هشت بازو ‏نیز وجود دارند، اما عمدتا شبیه به کوادکوپتر عمل می کنند. دو پروانه در جهت عقربه های ساعت و دو پروانه ‏دیگر خلاف جهت ساعت می چرخند. کوادکوپترها به لحاظ ایرودینامیکی ناپایدار هستند، و به یک کامپیوتر ‏پرواز نیاز دارند تا فرمان های ورودی را به فرمان هایی تبدیل کنند که ‏RPM    ‏ های (دور موتور) پروانه ها را ‏تغییر دهند تا حرکت مطلوب و مورد نظر را ایجاد نمایند. این پاراگراف در واقع پاسخی کوتاه به سؤال بالا بود. ‏در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری برای آشنایی شما با دنیای کوادکوپترها ارائه می دهیم.‏

کوادکوپترها با هلیکوپترها یا هواپیماهای بال ثابت تفاوت دارند چرا که نیروهای بالارونده و کنترلی ایجاد می ‏کنند. چرا که در هواپیما بلند شدن بوسیله بال ها انجام می شود، اما در کوادکوپتر این امر توسط پروانه ها ‏صورت می گیرد. هلیکوپتر از روتر اصلی خود برای بلند شدن استفاده می کند، اما در عین حال می تواند ‏چرخش تیغه های روتر را به منظور ایجاد نیروهای کنترلی تغییر دهد.‏

ایده کوادکوپتر جدید نیست. طراحی های کوادکوپترهای با سرنشین در دهه 1920 و 1930 ارائه شد، اما این ‏ایده ها دارای عملکردی نامطلوب، و سطح بالایی از ناپایداری بودند، و به حجم بالایی از فرمان های خبان نیاز ‏داشتند. با پیشرفت فناوری الکترونیک در کامپیوترهای کنترل پرواز، موتورهای بدون هسته یا براش لس، ‏میکروپردازشگرهای کوچکتر، باتری ها، دوربین ها، و حتی سیستم های ‏GPS    ‏ طراحی و پرواز کوادکوپترها ‏امکان پذیر شد. سادگی کوادکوپترها آن را به یک وسیله عکسبرداری هوایی و پلت فرم ویدئویی مؤثر تبدیل ‏کرده است.‏ کوادکوپترها یک شیوه اقتصادی برای معرفی خود به دنیای وسایل هوایی کنترل از را دور هستند. به پرواز ‏درآوردن آن ها جالب ‏است، و با کمی تمرین و صبر هرکسی می تواند یادبگیرد که چگونه یک کوادکوپتر را به ‏پرواز درآورد.‏

اسکوتر های برقی را بهتر بشناسیم!‏

اگر شما از نیز مانند افراد متعددی شیفته و مجذوب انواع خرید اسکوتر برقی هستید یا اگر می خواهید یکی از آن ‏ها را خریداری کنید، در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا یکی از بهترین نوع اسکوتر برقی را انتخاب ‏کرده و خریداری نمایید. اسکوتر ها توسط باطری و یا برق شارژ شده و حرکت می کنند. از جمله وسایلی ‏است که امروزه اکثریت از آن برای تفریح استفاده می کنند اسکوتر های برقی هستند. در یک زمان بسیار ‏کوتاه این وسیله فوق العاده مدرن سهمی بسیار بزرگ از بازار را با انواع شبیه به خود مانند دیگر انواع اسکوتر ‏های برقی سگوی یا همان دوچرخه الکتریکی و هاوربورد از آن خود کرده است. این وسیله بسیار سبک و ‏مناسب حمل و نقل می باشد. اسکوتر برقی از جمله وسایل محبوب برای جهانگردان و سایرین می باشد. ‏اسکوتر های برقی در انواع چرخ های تکی و دو چرخی موجود می باشد. امروزه قیمت اسکوتر برقی مانند کلوچه به ‏راحتی در فروشگاه های انلاین و فروشگاه های سراسر دنیا یافت می شود و قابل خریداری است. امروزه در ‏سراسر اینترنت و همچنین در فروشگاه های سراسر دنیا می توانید طیف وسیعی از معامله گران و فروشندگان ‏اسکوترهای برقی را ببینید. این باعث می شود که شما برای انتخاب کمی سردرگم و گیج شوید. اما ما اینجا ‏هستیم تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنیم، ما به شما برخی از بهترین و بی نظیر ترین انواع اسکوتر های ‏برقی را معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری در خرید این وسیله داشته باشید.‏

ماشین کنترلی سرگرمی بزرگسالان

در چند سال اخیر اسباب بازی ها و ابزار سرگرمی بزرگسالان رو به افزایش است. این اسباب بازی ها کمک ‏می کند آرزوها و هیجانات خود را در مقیاس کوچکی تجربه کنید. قیمت این محصولات متنوع است . شما ‏می توانید هر محصولی را با هر اندازه ای از فروشگاه های سراسر دنیا و یا به صورت اینترنتی تهیه نمایید. اما ‏قبل از خرید بایستی اظلاعات کافی راجع به محصول مورد نظر خود را به دست آورید. در این مقاله ما در ‏رابطه با خرید ماشین کنترلی و خصوصیات هر محصول صحبت می کنیم. با دانستن این اطلاعان شما می توانید ‏محصولی متناسب با نیاز ها و علایق خود را با قیمتی فوق العاده ایده آل تهیه نمایید.‏

علاقه مندان به مسابقات رانندگی و جاده ای با ماشین کنترلی به طور معمول ترجیح می دهند اتومبیل های ‏دقیق با سرعت بالا و قدرت کنترل بالا و پیشرفته و منحصر به فرد خود را داشته باشند. با این وجود رانندگی ‏با این نوع از خودرو ها بسیار سخت می باشد و نیاز به اشنایی و تجربه دارد. با این حال تمام موارد ذکر شده ‏از ویژگی های این ماشین ها است. همان گونه که کودکان در هنگام بازی با ماشین کنترلی؛ کنترل آن ‏برایشان بسیار سخت است و کنترل کردن آن ممکن است برایشان قدری دشوار باشد و ماشین اسباب بازی ‏آن ها باید بسیار مقاوم باشد تا دوام بیاورد. برای ماشین کنترلی بزرگسالان نیز همین امر صادق است شاید ‏مدتی زمان ببرد تا بتوانید به کنترل آن مسلط گردید. شاید این ماشین ها ظاهری شگفت انگیز نداشته باشند ‏اما قدرت بدنه و سرعت و ایمنی بالایی دارند تا بتوانند نیاز شما را برطرف کنند. برای خرید ماشین کنترلی ‏ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که این محصول را برای کدام نوع از مسابقات شهری و یا خارج از شهر می ‏خواهید، یا اینکه برای چه امری نیاز به یک ماشین کنترلی دارید. برای خرید ماشین کنترلی شما باید در نظر ‏داشته باشید که قرار است بر روی سطح صاف و هموار از این ماشین استفاده نمایید یا قرار است رانندگی را ‏بر روی جاده های پر دست انداز و ناهموار انجام دهید. در نهایت باید تمام این نکات را در نظر بگیرید و ‏مطابق با آن برای قیمت ماشین کنترلی عمل کنید. از طرف دیگر اگر شما ماشینی برای بیرون از شهر می ‏خواهید بنابراین شما باید در نظر داشته باشید که شما بر روی نا همواری ها خواهید بود و ممکن است با ‏سرعت پرش بزنید و بنابرین قدرت کنترل و ایمنی ماشین باید بسیار بالا باشد، چرا که شما بر روی یک سطح ‏صاف حرکت نمی کنید و مدام در حال بالا پایین شدن هستید. بهترین ماشین های کنترلی دارای باتری های ‏قابل شارژ هستند، چرا که شما پس از هر بار استفاده می توانید آن هارا شارژ کنید. و در نهایت موجب صرفه ‏جویی در وقت و هزینه های شما می شود. عمر باتری های ماشین کنترلی نقاط ضعف آن ها هستند بنابرین ‏باتری نامناسب باعث آزردگی خریدار می شود و طول عمر کوتاهی دارد و این برای مسابقات بسیار بسیار مهم ‏می باشد. چرا که باید در طول مسابقات ماشین کنترلی سالم باشد و زمان شارژ آن و طول عمر بسیار مساله ‏مهمی می باشد. بسیاری از رانندگان مسابقات ماشین کنترلی از چندین باتری مختلف استفاده می کنند تا در ‏زمان مسابقه دچار مشکل نشوند بنابرین شما باید بسیار به این نکته توجه داشته باشید در هنگام انتخاب ‏ماشین کنترلی حتما این مسئله را یکی از عوامل اصلی مورد نظر خود عنوان کنید. برخی از ماشین های ‏کنترلی در حد ابتدایی و بسیار ساده می باشند، در حالی که برخی از آن ها کنترل بسیار بالا و دقیق با قدرت ‏‏2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهد. اگر بسیار نزدیک به هم رانندگی کنید و در یک مسیر باشید ممکن است ‏اختلالاتی در کنترل آن ها پیش بیاید.‏

 بررسی فنی کوادکوپتر XK X300

سری XK با مدل جدیدی از کوادکوپتر به بازار آمده به نام XK X300-W . این کوادکوپتر برای افراد مبتدی ، سطح متوسط و حرفه ای بسیار مناسب است، ببینیم سایر ویژگی های این کوادکوپتر چیست!

 

این کوادکوپتر دارای 4 موتور براش تقویت شده میباشد. ویژگی که سبب جذب مخاطبان بسیاری به این کوادکوپتر شده قابلیت پرواز و ایستادن بدون هیچگونه لرزش در هوا و عدم برخورد به زمین به وسیله سنسور حرفه ای ویژن پوزیشن میباشد . این کوادکوپتر با ترکیبی از یک سنسور زیر بدنه خود با جریان نوری جایگاهی و بارومتری بهره میبرد. این ویژگی این امکان را فراهم می کند تا ارتفاع خود را به طور دقیق تری در هر ارتفاعی حفظ کند،

 

این کوادکوپتر همچنین برای برنامه های ورزشی مناسب است و دارای یک دوربین 8 مگاپیکسل HD 720p بهمراه یک زاویه دید 140 درجه است که می تواند تصاویری بسیار شفاف و بدون لرزش به شما نشان دهد .

 

شرح دستگاه

 

این کوادکوپتر هم برای مبتدی ها و هم برای سطوح متوسط تا حرفه ای مناسب است، این کوادکوپتر می تواند در جایگاه دقیق و ارتفاع مشخصی قرار گیرد. این سیستم فقط در محیط بیرون کار نمی کند بلکه در داخل هم کار می کند .

 

ویژگی های اصلی

 

سیستم نیروی محرکه از 4 موتور براش تقویت شده تشکیل شده است به همراه تیغه های سه جانبه که باعث سرعت بخشی و شتاب دهی به این کوادکوپتر هستند.

 

ویژگی های ظاهری

 

بدنه کوادکوپتر XK X300-W از پلاستیک فشرده و فیبر کربن تشکیل شده است و در برابر ضربات متعدد مقاوت بسیار بالایی دارد .

 

ویژگی های کامل XK X300-W

 

دارای سنسور Vision Positioning  برای تعادل بسیار دقیق

 

ابعاد استاندارد و بزرگ با قابلیت مانور دهی بالا

 

جنس بدنه بسیار محکم و مقاوم

 

موتورهای براش تقویت شده

 

تایم پرواز بین 16 الی 18 دقیق با هر بار شارژ

 

توانایی حمل دوربینهای ورزشی و طرح گوپرو

 

دارای دوربین بسیار با کیفیت 8 مگاپیکسل HD 720p

 

دارای ارسال تصویر زنده روی موبایل تا برد 120 متر

 

مجهز بودن به لرزشگیر اپتیکال  دوربین

 

دارای سیستم زمان گذاری برای عکسبرداری

 

سیستم تیکاف  و لندینگ خودکار و هوشمند

 

سیستم تثبیت ارتفاع بسیار دقیق

 

دارای سیستم هدلس مود

 

حداکثر برد 500 متر

 

رادیوکنترل 8 کانال حرفه ای

 

قابلیت کنترل با گوشی موبایل

 

دارای سیستم نقطه گذاری و مسیر دهی پرواز

 

قابلیت پرواز ایمن  در بادهای نسبتا شدید

 

پایداری پروازی بی نظیر

 

دارای اتوپایلوت هوشمند

 

مجهز به سیستم Fail Safe وهشدار اتمام باتری

 

قیمت  بسیار مناسب

 

این کوادکوپتر یک دستگاه ایده آل از سطح مبتدی تا حرفه ای است . شما می توانید هم برای مسابقات و هم برای گرفتن تصاویر با کیفیت و سلفی های خانوادگی از این کوادکوپتر استفاده کنید. این کوادکوپتر دو نوع رادیوکنترل مختلف با بردهای پروازی مختلف دارد، یکی از آن به X4 و دیگری به X8 معروف است. نوع X4 دارای این ویژگی هاست، ابعاد کوچک کنترل، برد کنترل حداکثر تا 150 متر، و نوع X8 دارای ابعاد بزرگتر ، برد کنترل حداکثر تا 500 متر ، سیستم2.4  گیگاهرتز از نوع 2طرفه می باشد.

 

مدل موجود در فروشگاه پریماتوی XK X300-W  با رادیوکنترل X8 میباشد که دارای برد پروازی 500  متر ، ابعاد بزرگتر و سیستم 2.4  گیگاهرتز از نوع 2 طرفه میباشد .

 

طراحی

 

این کوادکوپتر بسیار زیباست. در زیر پایه های فرود کوادکوپتر LED های پرنوری قرار دارد که برای پرواز در شب به شما کمک میکند . ویژگی های خوب دیگری مانند بلند شدن و فرود خودکار(تیکاف و لندینگ خودکار)، ایستادن بدون لرزش و دقیق در هوا ، حفظ ارتفاع خودکار بسیار دقیق و عدم برخورد به زمین  میباشد . این کوادکوپتر 370 گرم وزن دارد و ابعاد آن 45 در 45 سانتی متر است.

 

ویژگی ها

 

این مدل تنها 8 کانال دارند درحالیکه کوادکوپترهای دیگر تنها 4 کانال دارند. نوع 2 برای دست چپ هاست و از فرکانس 2.4 گیگاهرتز برای کنترل از راه دور استفاده می کند. شما براحتی می توانید تا حداکثر فاصله 500  متر کنترل کنید و فاصله ارسال تصویر نیز حدود 80 تا 120 متر می باشد. ویژگی های ویدئوهای این کوادکوپتر به گونه ای است که براحتی می توانید از آن برای عکسبرداری و فیلمبرداری استفاده کنید. کیفیت دوربین 8  مگاپیکسل HD 720p است.

 

باتری

 

این کوادکوپتر از باتری خشابی و 7.4 ولت 2000 میلی آمپر  برای پرواز استفاده می کند. وقتی که باتری بطور کامل پُر باشد، می تواند حدود 16 تا 18 دقیقه پرواز کند. شما 2ساعت نیاز دارید تا باتری را کامل شارژ کنید.

 

نتیجه  

 

این کوادکوپتر از لحاظ طراحی بسیار زیبا و مقاوم و از نظر امکانات در سطح عالی و بسیار قدرتمند ساخته شده است. با داشتن ویژگی های منحصربفرد و نیز راحتی در پرواز، می تواند کوادکوپتری برای استفاده همه باشد. قیمت این کوادکوپتر در فروشگاه پریماتوی 1,590,000 هزار تومان و دارای پشتیبانی کامل قطعات و لوازم یدکی میباشد .


دوشنبه 97 شهریور 5 , ساعت 6:0 عصر

به طور کلی انتخاب دوربین مدار بسته مناسب، به هدف و نوع کاربری شما بستگی دارد. مهم ترین مواردی که معمولاً باید در این رابطه به آن ها توجه کرد عبارتند از:

 

میزان فضایی از ساختمان که قصد کنترل و نظارت بر آن را دارید

 

کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین مدار بسته

 

قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته

 

مدل دوربین مدار بسته (آنالوگ و دیجیتال بودن آن)

 

ظرفیت هارد دیسک برای ضبط تصاویر

 

قابلیت کنترل دوربین مدار بسته از راه دور

 

مصرف برق دوربین

 

هزینه های کلی اجرای طرح

 

قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته چیست؟

 

دÙ?ربÛ?Ù? Ù?دار بستÙ? داÙ?

 

تصویربرداری در تاریکی به خصوص برای مکان هایی که اهمیت امنیتی بالایی دارند مانند موزه ها، بانک ها و …،  بسیار مهم است. از طرف دیگر، نظارت بر محیط بیرون از ساختمان های مسکونی نیز برای مالکان آن اهمیت زیادی دارد. به همین منظور، دوربین های مدار بسته ای به بازار وارد شدند که قابلیت تصویربرداری در تاریکی را با کیفیت بالا دارند.

 

اساس کار دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب بر مبنای فعال شدن لامپ های LED مادون قرمز انجام می شود. هنگام که محیط تاریک شود، دوربین مدار بسته به صورت خودکار و اتوماتیک لامپ های مادون قرمز خود را روشن می کند تا بتواند تصاویر واضح تری را ارسال نماید. اگر تعداد لامپ های LED دوربین مدار بسته بیشتر باشد، فضای گسترده تری را تحت پوشش خود قرار می دهد.

 

دوربین های مدار بسته با قابلیت دید در شب به چند نوع تقسیم بندی می شوند؟

قابلیت دید در شب برای دوربین مدار بسته یک ویژگی مهم به شمار می رود. تشخیص جزئیات تصویر در دوربین هایی که قابلیت دید در شب را دارند، به راحتی انجام می شود. این مدل دوربین ها به دو نوع IR و FLIR دسته بندی می شوند. IR مخفف عبارت انگلیسی “Infra Red” و FLIR مخفف عبارت “Forward Looking Infra Red” می باشد.

 

در دوربین مدار بسته مدل FLIR، دستگاه می تواند امواج مادون قرمز را از هر نقطه از محیط دریافت کرده و ثبت کند. با توجه به اینکه افزایش دما موجب انتشار بیشتر امواج مادون قرمز می شود، می توان گفت این مدل از دوربین ها یک نوع حسگر حرارتی نیز به حساب می آیند. تفاوت در امواج مادون قرمز موجب تفاوت در رنگ های موجود در تصویر ارسالی توسط دوربین مدار بسته خواهد شد.

 

دوربین مدار بسته دید در شب مدل FLIR در صنایع نظامی کاربرد زیادی دارد. این نوع دوربین ها در اغلب ساختمان  های مسکونی و تجاری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به واسطه تفاوت دمایی اجسام و اشخاص در محیط، تصاویر به راحتی ثبت و ضبط می شوند.

 

دوربین مدار بسته دید در شب مدل FLIR مجهز به صفحه نمایشگر کنترل است. هر گونه تغییر در تصویربرداری، در صفحه نمایشگر قابل رؤیت می باشد. از این قابلیت می توان از بروز خطرات احتمالی و افزایش ایمنی محیط استفاده کرد.

 

نوعی دیگر از دوربین های مدار بسته با قابلیت دید در شب، دوربین های IR هستند. این فناوری هزینه نسبتاً کمتری نسبت به سایر دوربین ها دارد و لذا استفاده از آن ها بسیار پر کاربرد شده است. اساس کار دوربین مدار بسته دید در شب مدل IR بر مبنای دریافت نور مادون قرمز بازتابش شده از اجسام در محیط است. به دلیل اینکه این دوربین ها برای ثبت تصاویر از لامپ های LED استفاده می کنند، تعداد لامپ در این مدل دوربین مدار بسته اهمیت دارد. تعداد لامپ بیشتر، دسترسی به تصاویر با کیفیت را برای دوربین فرآهم می کند.

 

دوربین مدار بسته دید در شب مدل IR، کاربرد امنیتی دارد. کیفیت تصاویر در این مدل دوربین به عواملی همچون نوع لنز دوربین، سنسورها، میدان دید و تعداد لامپ LED بستگی دارد.

 

برای انتخاب و خرید دوربین مدار بسته دید در شب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از اصلی ترین مواردی که در خرید یک سیستم مدار بسته باید در رتبه اول به آن اهمیت داد، هدف و کاربری دوربین مدار بسته است. برای خرید دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب باید دقت نمود که نوع تصویربرداری این دوربین بر چه مبنایی انجام می شود؛ به این مفهوم که ثبت تصاویر در شب یا روز و یا در نورهای بسیار کم، در دوربین ها چگونه انجام می شود.

 

دوربین مدار بسته ای که انتخاب می کنید باید از لحاظ مصرف انرژی، در حداقل میزان خود باشد. لامپ های LED که در دوربین مدار بسته دید در شب استفاده می شوند، باید مصرف برق کمتری داشته باشند.

 

دوربین های مدار بسته دید در شب باید توانایی تصویربرداری در فضاهای روباز و سربسته (سقف دار) را داشته باشند. اگر این دوربین ها در فضای بیرونی ساختمان نصب می شوند، باید حتماً در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت خوبی داشته باشند. نور لامپ های مادون قرمز دوربین مدار بسته نباید خیره کننده باشد، زیرا موجب آزار چشم خواهد شد.

 

نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها، امروزه یکی از مهمترین مسایل امنیتی و حفاظتی به شمار می رود. اینکه دوربین مدار بسته باید چه ویژگی هایی داشته باشد یا اینکه چه مدل دوربینی باید در ساختمان نصب شود، باید مطابق با نوع کاربری آن تعیین شود. بسیاری از کارفرمایان، مدیران و مالکان ساختمان های مسکونی، دوربین مدار بسته را در محل مورد نظر خود نصب می کنند، بدون آنکه بدانند آیا دوربینی که انتخاب کرده اند برای این محل مناسب است یا خیر. بنابراین توجه به ویژگی ها و قابلیت های دوربین مدار بسته اهمیت زیادی در استفاده از آن خواهد داشت.دÛ?د در شب دÙ?ربÛ?Ù? Ù?دار بستÙ?


دوشنبه 97 شهریور 5 , ساعت 6:0 عصر

dwdr در دÙ?ربÛ?Ù? Ù?دار بستÙ?

 

DWDR ، مخفف عبارت انگلیسی “Digital Wide Dynamic Range” و به معنای محدوده گستره دینامیکی به صورت دیجیتال در دوربین مدار بسته است. در واقع دو قابلیت DWDR و WDR به یک مفهوم هستند و اساس کار آن ها مشابه یکدیگر است، اما کیفیت تصاویر در هر دو فناوری کمی با هم متفاوت می باشد.

 

DWDR هم مانند قابلیت WDR، معیاری از توانایی دوربین مدار بسته در تمایز نقاط مختلف در تصویر با روشنایی متفاوت می باشد. در قابلیت DWDR نیز با وجود منابع نوری مختلف در تصویر، عملیات تصویربرداری توسط دوربین مدار بسته یک بار با دور تند و یک بار با دور کند انجام می شود؛ سپس سنسورهای دوربین، دو تصویر را در یکدیگر ادغام می کند و تصویر نهایی با رزولوشن بالا را به ثبت می رساند.

 

قابلیت DWDR در چه مواردی کاربرد دارد؟

علی رغم اینکه کاربرد دو ویژگی DWDR و WDR در دوربین مدار بسته مشابه است اما باید گفت در برخی موارد هر یک از آن ها به صورت جداگانه در یکی سیستم نظارتی مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرند.

 

DWDR در دوربین مدار بسته ، به فرم دیجیتالی مشکل اختلاف سطوح نور زیاد را در محیط و در هنگام تصویربرداری برطرف می کند. به طور متوسط، گستره دینامیکی دیجیتالی برای دوربین های مدار بسته در حدود 60 تا 70 دسی بل اندازه گیری شده است. این مقدار برای WDR ، معادل 100 دسی بل می باشد. همانطور که از مقایسه دو مقدار فوق مشخص است، کارایی و کیفیت ثبت و ارسال تصاویر در دوربین مدار بسته با قابلیت WDR بسیار بالاتر می باشد.

 

مقدار گستره دینامیکی دیجیتال برای دوربین مدار بسته عدد کوچکی است، بنابراین در مواردی که کاربرد امنیتی ندارد و یا اختلاف سطح نور در محیط، خیلی زیاد نیست می توان از دوربین هایی استفاده کرد که قابلیت DWDR داشته باشند. این مدل دوربین های مدار بسته قیمت کمتری دارند و مقرون به صرفه هستند.

 

اگر نورهای شدید و مزاحم در محیط اطراف دوربین مدار بسته وجود داشته باشند، به شدت کیفیت تصویر را کاهش می دهند؛ در برخی موارد نیز ممکن است تصاویر تاریک و تیره ای ارسال شوند. برای حل این مشکل از دوربین مدار بسته با قابلیت WDR استفاده می شود. این فناوری می تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را ارائه دهد.

 

DWDR و WDR چه تفاوتی با هم دارند؟


6 Ù?کتÙ? براÛ? خرÛ?د دÙ?ربÛ?Ù? اÙ?Ù?Û?تÛ? Ù?داربستÙ?
در فناوری WDR، عملیات تصویربرداری با استفاده از دو پردازنده بسیار قوی توسط دوربین مدار بسته انجام می شود. پردازنده اول، بخش های روشن در تصویر را ثبت می کند و پردازنده دوم، قسمت های تیره موجود در تصویر را دریافت می نماید؛ سپس این دو تصویر در هم ادغام می شود و تصویر نهایی به دست می آید. در واقع دو بخش سخت افزاری به صورت همزمان در حال کار هستند.
در فناوری DWDR، این عملیات به صورت نرم افزاری اجرا می شود و هیچ قطعه سخت افزاری استفاده نمی گردد. به همین دلیل است که کارایی سیستم WDR بسیار بیشتر از کارایی فناوری DWDR است. در نتیجه برای مکان های امنیتی و مهم، بهتر است از تکنولوژی WDR استفاده شود.
قابلیت HDR در دوربین مدار بسته چیست و آیا مانند WDR و DWDR عمل می کند؟
فناوری HDR یا “High Dynamic Range” در دوربین مدار بسته به معنای تشخیص سطوح مختلف نور در دوبین های آنالوگ و دیجیتال با کیفیت و رزولوشن HD و FULL HD است. اساس کار HDR مشابه قابلیت های WDR و DWDR است، با این تفاوت که در HDR، تصاویر باید رزولوشن فوق العاده بالایی داشته باشند.
 استفاده از فناوری HDR به اندازه WDR و DWDR رایج و متداول نیست، اما با این وجود در برخی از دوربین های مدار بسته از آن استفاده می شود. اساس کار HDR در دوربین مدار بسته، ثبت 3 تصویر با 3 سطح نوری مختلف و ادغام آن ها با یکدیگر می باشد. در این تکنیک، هر یک از تصاویر به سطح نور مشخص توسط سیستم دریافت می شود. سپس جزئیات تاریکی و روشنایی هر یک در هم ترکیب شده و تصویر نهایی ثبت می گردد. البته باید گفت HDR کاملاً نرم افزاری عمل می کند و بنابراین تصویر نهایی که ارسال می شود رزولوشن بالایی ندارد.
  عامل تعیین کننده برای استفاده از سه فناوری HDR، WDR و DWDR، میزان رزولوشن دوربین مدار بسته است. در رزولوشن های پایین، از دوربین مدار بسته با قابلیت WDR و در رزولوشن های بالاتر، از قابلیت HDR استفاده می شود.
چه اصطلاحاتی در دوربین مدار بسته مشابه اصطلاح DWDR تعریف می شود؟
همان طور که می دانیم انواع دوربین مدار بسته در بازار موجود هستند که هر کدام از آن ها قابلیت ها و ویژگی های مخصوصی دارند. رزولوشن تصویر، کیفیت تصویربرداری، گستره دینامیکی و …، در انواع دوربین با یکدیگر متفاوت است. این دستگاه ها در شرایط نوری مختلف، تصاویر متفاوتی را ارسال می کنند. تصاویر ارسالی توسط انواع دوربین ها در این حالت با هم فرق دارد.
برخی از دوربین های مدار بسته در نور کم و برخی دیگر در نورهای شدید، بسیار کارآمد هستند. در واقع قابلیت های دوربین مدار بسته، تعیین کننده وضوح تصویر می باشد. در ارتباط با تنظیم نور در دوربین مدار بسته چند اصلاح مشابه به کار می روند که تمام آن ها یک هدف را دنبال می کنند و آن هدف، تنظیم میزان نور محیط و ثبت تصویر با کیفیت است. اصطلاحاتی که در مورد برای دوربین مدار بسته تعریف می شوند عبارتند از:
DWDR
WDR
BLC
HLC
HDR
موارد فوق، امکان ثبت تصویر را در شرایط نوری مختلف برای دوربین مدار بسته فرآهم می کنند.
قابلیت WDR در دوربین مدار بسته :
Ù?ابÙ?Û?ت WDR در دÙ?ربÛ?Ù? Ù?داربستÙ?
WDR، یک اصطلاح است که برای دوربین های مدار بسته به کار می رود. WDR مخفف عبارت انگلیسی “Wide Dynamic Range” و به معنای “محدوده گستره دینامیکی” می باشد. دامنه گستره دینامیک در دوربین مداربسته عبارت است از توانایی دوربین در دریافت تصاویر با قابلیت تمایز در میزان نور نقاط مختلف تصویر.
همان طور که می دانیم کیفیت و رزولوشن تصویر در دوربین های مدار بسته، با یکدیگر متفاوت است. برخی از دوربین های مداربسته توانایی تشخیص و تمایز تمام تصویر دریافت شده را دارند؛ در مقابل، برخی از دوربین ها نیز وجود دارند که تصویربرداری را به صورت معمولی انجام می دهند؛ این مدل دوربین های مدار بسته تصاویر را به حالت یکپارچه ثبت می کنند؛ به این معنا که تمایز روشنایی در تصویر دریافتی، مشاهده نمی شود.
هنگامی که یک منبع نور قوی تر از منبع اصلی نور محیط ، در زمان تصویربرداری دوربین مدار بسته وجود داشته باشد، این منبع نور اضافی به عنوان یک عامل مزاحم محسوب می شود و باعث خواهد شد تصاویر تیره و تاریک ارسال شوند. نور زیاد در محیط باعث می شود که دیافراگم دوربین مداربسته بسته شود و همین امر موجب تاریک بودن تصاویر خواهد شد.
برای حل این مشکل، فناوری WDR به کمک سیستم های مدار بسته می آید و این قابلیت را برای آن ها فرآهم می کند تا بتوانند در حضور منبع نور اضافی، تصاویر با کیفیت و واضحی را ثبت و ارسال نمایند.
اساس کار فناوری WDR به این صورت است که عملیات ضبط تصاویر، یک مرتبه با سرعت پایین و شدت نور زیاد و یک مرتبه با سرعت بالا و شدت نور کم، انجام می شود. پس از اینکه تصاویر توسط دوربین مداربسته دریافت شدند، توسط حسگرهای دوربین با یکدیگر ترکیب شده و تصویر نهایی را تشکیل می دهند؛ تصویر نهایی تولید شده در دوربین مداربسته توسط فناوری WDR، کیفیت بالایی دارد و از نور کافی در تمام نقاط برخوردار است.
علی رغم کارا بودن قابلیت WDR در دوربین مداربسته، این ویژگی معایبی هم دارد. عدم واقعی بودن منبع نور، وجود نویز در بخش های مختلف تصویر و کم شدن وضوح رنگ های تصویر، از معایب گستره دینامیکی در دوربین مداربسته می باشند.
WDR یا گستره دینامیکی دوربین مدار بسته چگونه اندازه گیری می شود؟
دÙ?ربÛ?Ù? Ù?دار بستÙ? بÙ?Ù?ت
دوربین های مدار بسته معمولاً با این مشکل مواجه هستند که در حضور تعداد زیادی منبع نور، تصاویر با کیفیتی را ثبت نمی کنند. نورهای شدید باعث سوختن تصاویر می شود و نورهای بسیار کم باعث تاریک شدن تصویر می گردد. WDR در واقع معیاری از توانایی بیشتر دوربین در تشخیص تمایز و اختلاف نور است. در دوربین های مدار بسته، بازه دینامیکی در حدود 50 دسی بل است.
نکته اساسی در دوربین مدار بسته این است که یک دوربین تا چه میزان، توانایی پشتیبانی از سطوح مختلف نور را دارد. دوربین های مدار بسته ای که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، WDR آن ها در حدود 113 دسی بل است.
برای اندازه گیری مقدار دسی بل در دوربین مدار بسته که بر اساس آن میزان WDR تعیین می شود، از روش رسم نمودار استفاده می شود. نمودار رسم شده، شامل تعداد زیادی نقاط سیاه و سفید است؛ اگر دوربین مدار بسته بتواند در این نمودار سطوح بیشتری را نمایش دهد، عدد دسی بل که برای آن به دست می آید بیشتر خواهد بود؛ در نتیجه از لحاظ WDR هم کیفیت بالاتری خواهد داشت.
  هرچه رزولوشن تصاویر ارسالی توسط دوربین مدار بسته بیشتر باشد، گستره دینامیکی دوربین نیز بالاتر خواهد بود. در واقع برای دوربین های مدار بسته تحت شبکه که میزان رزولوشن بر حسب پیکسل بیان می شود، هر چه عدد پیکسل دوربین بیشتر باشد، تصاویر زنده تر به نظر می رسند، نویز کمتری دارند و WDR برای آن ها بهتر عمل می کند.
فناوری WDR حقیقی در دوربین مدار بسته چیست؟
WDR واقعی یا “True WDR”، در واقع همان WDR معمولی اما با عملکرد وسیع تر می باشد. در این فناوری، امکان تصویربرداری در نورهای بسیار شدیدتر از منبع نور اصلی محیط وجود دارد. در این حالت، حسگرهای دوربین مدار بسته، به جای ادغام دو تصویر با یکدیگر، می توانند چند تصویر را دریافت کرده و با هم ترکیب کنند؛ در نهایت یک تصویر شفاف و بدون افت کیفیت را ثبت می نمایند. کیفیت تصاویر در این حالت در ابتدا به سه صورت کیفیت پائین، بالا و متوسط خواهد بود. انتخاب هر یک از این سه حالت، به هدف تصویربرداری بستگی دارد.
فناوری WDR برای دوربین مدار بسته، در چه مواردی مفید است؟
WDR، عملکرد هوشمند دوربین مدار بسته را در تنظیم دریچه دیافراگم و در شرایط مختلف منبع نوری بیان می کند. موارد کاربردی این مدل دوربین ها در مکان هایی است که تشخیص و وضوح تصاویر اهمیت زیادی داشته باشد؛ به طور مثال، ورودی پارکینگ های خودرو یکی از مکان هایی است که باید مجهز به دوربین های مدار بسته با قابلیت WDR باشد.
هنگامی که خودروها به داخل پارکینگ وارد می شود، نور چراغ های خودرو در شب و نور خورشید در روز، منابع نور شدید هستند و در خواندن پلاک خودروها توسط دوربین تداخل ایجاد می کنند. به کمک WDR ، دریچه دیافراگم دوربین بر حسب شدت نور تنظیم می شود و به راحتی می تواند شماره پلاک خودروها را با وضوح بالا ثبت کند. معمولاً دوربین مدار بسته با WDR 120 دسی بل، بهترین مقدار گستره دینامیکی را دارد و می تواند تصاویر مناسبی را ارسال کند.
به عنوان سخن پایانی لازم به ذکر است، شیوه انتخاب یک سیستم مدار بسته برای موقعیت های مختلف امری ضرروی است. قابلیت های یک دوربین مدار بسته و میزان هزینه ای که خریدار در نظر دارد، به طور مستقیم بر قیمت سیستم تأثیر خواهد داشت.

چهارشنبه 97 مرداد 31 , ساعت 6:0 عصر

 

معرفی محصولات شرکت پریماتوی  

شرکت پریماتوی از سال 1394 فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت هواپیمای مدل رادیوکنترل و کوادکوپترهای کاستوم و فروش انواع کواد کوپتر ، هواپیما ، هلیکوپتر و ماشین رادیوکنترل آغاز کرده است . پریما (prima    ) در زبان ایتالیایی به معنای “اول” میباشد . شرکت پریماتوی با داشتن تیم متخصص همراه با کارشناسان مجرب سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود را دارد .

طراحی ، ساخت و آموزش پرواز انواع هواپیمای مدل و کواد کوپتر

شرکت پریماتوی علاوه بر فروش محصولات اورجینال و برند های معتبر ، برای مشتریان خود محصولات اختصاصی را طراحی می کند و ساخت آنها را بر اساس بودجه مورد نظر و با بالاترین کیفیت انجام می دهد . علاوه بر این شما می توانید آموزش پرواز انواع هواپیماهای مدل و کوادکوپترها را از شرکت پریماتوی دریافت کنید .

واردات جزئی ، فروش و تعمیرات انواع سرگرمی های رادیوکنترل (کوادکوپتر ، ماشین کنترلی ، هواپیما و اسکوتر برقی) ممکن است شما هم جزو افراد علاقه مند به وسایل کنترل از راه دور باشید . شما می توانید بهترین برندهای روز دنیا را با بیشترین تنوع از شرکت پریماتوی بخواهید . همچنین اگر دستگاه های رادیوکنترل شما دچار مشکل شد ، شما می تواند برای تعمیر آنها به بخش فنی و تعمیرات شرکت پریماتوی مراجعه نمایید .

افتخارات کسب شده توسط شرکت پریماتوی

شرکت پریماتوی از سال 1394 شروع به کار کرده است و تاکنون افتخارات بیشماری در زمینه طراحی ، ساخت و اختراع وسایل میکروکنترل کسب کرده است .

از جمله افتخارات شرکت پریماتوی :

کسب مقام اول لیگ ربات های پرنده (کوادکوپتر) در مسابقات بین المللی ایران اپن سال 2012

کسب مقام دوم لیگ ربات های مریخ نورد در مسابقات بین المللی دانشگاه امیرکبیر سال 2010

ثبت اختراع تحت عنوان (هواپیمای بدون سرنشین) در سال 1391 توسط هئیت داوران در همایش حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور

عضو کارگروه تخصصی (نرم افزار) در سال 1392 توسط مرکز حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور

کوادکوپتر چیست؟ ‏

خرید کوادکوپتر ، یا مالتی روتر (چند پروانه)، یا پهباد، یا کوادروتر، یک وسیله مکانیکی پروازی ساده با چهار بازو ‏است، که در هر یک از بازوها موتوری به یک پروانه متصل شده است. مالتی کوپترها با سه، شش یا هشت بازو ‏نیز وجود دارند، اما عمدتا شبیه به کوادکوپتر عمل می کنند. دو پروانه در جهت عقربه های ساعت و دو پروانه ‏دیگر خلاف جهت ساعت می چرخند. کوادکوپترها به لحاظ ایرودینامیکی ناپایدار هستند، و به یک کامپیوتر ‏پرواز نیاز دارند تا فرمان های ورودی را به فرمان هایی تبدیل کنند که ‏RPM    ‏ های (دور موتور) پروانه ها را ‏تغییر دهند تا حرکت مطلوب و مورد نظر را ایجاد نمایند. این پاراگراف در واقع پاسخی کوتاه به سؤال بالا بود. ‏در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری برای آشنایی شما با دنیای کوادکوپترها ارائه می دهیم.‏

کوادکوپترها با هلیکوپترها یا هواپیماهای بال ثابت تفاوت دارند چرا که نیروهای بالارونده و کنترلی ایجاد می ‏کنند. چرا که در هواپیما بلند شدن بوسیله بال ها انجام می شود، اما در کوادکوپتر این امر توسط پروانه ها ‏صورت می گیرد. هلیکوپتر از روتر اصلی خود برای بلند شدن استفاده می کند، اما در عین حال می تواند ‏چرخش تیغه های روتر را به منظور ایجاد نیروهای کنترلی تغییر دهد.‏

ایده کوادکوپتر جدید نیست. طراحی های کوادکوپترهای با سرنشین در دهه 1920 و 1930 ارائه شد، اما این ‏ایده ها دارای عملکردی نامطلوب، و سطح بالایی از ناپایداری بودند، و به حجم بالایی از فرمان های خبان نیاز ‏داشتند. با پیشرفت فناوری الکترونیک در کامپیوترهای کنترل پرواز، موتورهای بدون هسته یا براش لس، ‏میکروپردازشگرهای کوچکتر، باتری ها، دوربین ها، و حتی سیستم های ‏GPS    ‏ طراحی و پرواز کوادکوپترها ‏امکان پذیر شد. سادگی کوادکوپترها آن را به یک وسیله عکسبرداری هوایی و پلت فرم ویدئویی مؤثر تبدیل ‏کرده است.‏ کوادکوپترها یک شیوه اقتصادی برای معرفی خود به دنیای وسایل هوایی کنترل از را دور هستند. به پرواز ‏درآوردن آن ها جالب ‏است، و با کمی تمرین و صبر هرکسی می تواند یادبگیرد که چگونه یک کوادکوپتر را به ‏پرواز درآورد.‏

اسکوتر های برقی را بهتر بشناسیم!‏

اگر شما از نیز مانند افراد متعددی شیفته و مجذوب انواع خرید اسکوتر برقی هستید یا اگر می خواهید یکی از آن ‏ها را خریداری کنید، در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا یکی از بهترین نوع اسکوتر برقی را انتخاب ‏کرده و خریداری نمایید. اسکوتر ها توسط باطری و یا برق شارژ شده و حرکت می کنند. از جمله وسایلی ‏است که امروزه اکثریت از آن برای تفریح استفاده می کنند اسکوتر های برقی هستند. در یک زمان بسیار ‏کوتاه این وسیله فوق العاده مدرن سهمی بسیار بزرگ از بازار را با انواع شبیه به خود مانند دیگر انواع اسکوتر ‏های برقی سگوی یا همان دوچرخه الکتریکی و هاوربورد از آن خود کرده است. این وسیله بسیار سبک و ‏مناسب حمل و نقل می باشد. اسکوتر برقی از جمله وسایل محبوب برای جهانگردان و سایرین می باشد. ‏اسکوتر های برقی در انواع چرخ های تکی و دو چرخی موجود می باشد. امروزه قیمت اسکوتر برقی مانند کلوچه به ‏راحتی در فروشگاه های انلاین و فروشگاه های سراسر دنیا یافت می شود و قابل خریداری است. امروزه در ‏سراسر اینترنت و همچنین در فروشگاه های سراسر دنیا می توانید طیف وسیعی از معامله گران و فروشندگان ‏اسکوترهای برقی را ببینید. این باعث می شود که شما برای انتخاب کمی سردرگم و گیج شوید. اما ما اینجا ‏هستیم تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنیم، ما به شما برخی از بهترین و بی نظیر ترین انواع اسکوتر های ‏برقی را معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری در خرید این وسیله داشته باشید.‏

ماشین کنترلی سرگرمی بزرگسالان

در چند سال اخیر اسباب بازی ها و ابزار سرگرمی بزرگسالان رو به افزایش است. این اسباب بازی ها کمک ‏می کند آرزوها و هیجانات خود را در مقیاس کوچکی تجربه کنید. قیمت این محصولات متنوع است . شما ‏می توانید هر محصولی را با هر اندازه ای از فروشگاه های سراسر دنیا و یا به صورت اینترنتی تهیه نمایید. اما ‏قبل از خرید بایستی اظلاعات کافی راجع به محصول مورد نظر خود را به دست آورید. در این مقاله ما در ‏رابطه با خرید ماشین کنترلی و خصوصیات هر محصول صحبت می کنیم. با دانستن این اطلاعان شما می توانید ‏محصولی متناسب با نیاز ها و علایق خود را با قیمتی فوق العاده ایده آل تهیه نمایید.‏

علاقه مندان به مسابقات رانندگی و جاده ای با ماشین کنترلی به طور معمول ترجیح می دهند اتومبیل های ‏دقیق با سرعت بالا و قدرت کنترل بالا و پیشرفته و منحصر به فرد خود را داشته باشند. با این وجود رانندگی ‏با این نوع از خودرو ها بسیار سخت می باشد و نیاز به اشنایی و تجربه دارد. با این حال تمام موارد ذکر شده ‏از ویژگی های این ماشین ها است. همان گونه که کودکان در هنگام بازی با ماشین کنترلی؛ کنترل آن ‏برایشان بسیار سخت است و کنترل کردن آن ممکن است برایشان قدری دشوار باشد و ماشین اسباب بازی ‏آن ها باید بسیار مقاوم باشد تا دوام بیاورد. برای ماشین کنترلی بزرگسالان نیز همین امر صادق است شاید ‏مدتی زمان ببرد تا بتوانید به کنترل آن مسلط گردید. شاید این ماشین ها ظاهری شگفت انگیز نداشته باشند ‏اما قدرت بدنه و سرعت و ایمنی بالایی دارند تا بتوانند نیاز شما را برطرف کنند. برای خرید ماشین کنترلی ‏ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که این محصول را برای کدام نوع از مسابقات شهری و یا خارج از شهر می ‏خواهید، یا اینکه برای چه امری نیاز به یک ماشین کنترلی دارید. برای خرید ماشین کنترلی شما باید در نظر ‏داشته باشید که قرار است بر روی سطح صاف و هموار از این ماشین استفاده نمایید یا قرار است رانندگی را ‏بر روی جاده های پر دست انداز و ناهموار انجام دهید. در نهایت باید تمام این نکات را در نظر بگیرید و ‏مطابق با آن برای قیمت ماشین کنترلی عمل کنید. از طرف دیگر اگر شما ماشینی برای بیرون از شهر می ‏خواهید بنابراین شما باید در نظر داشته باشید که شما بر روی نا همواری ها خواهید بود و ممکن است با ‏سرعت پرش بزنید و بنابرین قدرت کنترل و ایمنی ماشین باید بسیار بالا باشد، چرا که شما بر روی یک سطح ‏صاف حرکت نمی کنید و مدام در حال بالا پایین شدن هستید. بهترین ماشین های کنترلی دارای باتری های ‏قابل شارژ هستند، چرا که شما پس از هر بار استفاده می توانید آن هارا شارژ کنید. و در نهایت موجب صرفه ‏جویی در وقت و هزینه های شما می شود. عمر باتری های ماشین کنترلی نقاط ضعف آن ها هستند بنابرین ‏باتری نامناسب باعث آزردگی خریدار می شود و طول عمر کوتاهی دارد و این برای مسابقات بسیار بسیار مهم ‏می باشد. چرا که باید در طول مسابقات ماشین کنترلی سالم باشد و زمان شارژ آن و طول عمر بسیار مساله ‏مهمی می باشد. بسیاری از رانندگان مسابقات ماشین کنترلی از چندین باتری مختلف استفاده می کنند تا در ‏زمان مسابقه دچار مشکل نشوند بنابرین شما باید بسیار به این نکته توجه داشته باشید در هنگام انتخاب ‏ماشین کنترلی حتما این مسئله را یکی از عوامل اصلی مورد نظر خود عنوان کنید. برخی از ماشین های ‏کنترلی در حد ابتدایی و بسیار ساده می باشند، در حالی که برخی از آن ها کنترل بسیار بالا و دقیق با قدرت ‏‏2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهد. اگر بسیار نزدیک به هم رانندگی کنید و در یک مسیر باشید ممکن است ‏اختلالاتی در کنترل آن ها پیش بیاید.‏

چه نوع ماشین کنترلی ای برای من مناسب است؟

این بستگی به نوع مسابقه ای که می خواهید در آن شرکت کنید دارد آیا شما برای مسابقات جاده ای نیاز به یک ماشین با سرعت بالا دارید؟ ایا قلب شما برای مسابقات جاده ای میزد و یا برعکس شما به مسابقات خارج از جاده علاقه دارید؟ آیا شما به ماشین مسابقه ای با دو چرخ علاقه دارید و یا به صورت پیچیده تر به چهار چرخ احتیاج دارید. همچنین مقیاس را فراموش نکنید ماشن کنترلی هر چه در مقیاس و اندازه بسیار بزرگتر باشد گران تر است. اما خود را خسته نکنید ما در اینجا به صورت اساسی ماشن کنترلی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ماشین های مسابقه ای

اکثر ماشین های مسابقه ای برای مسابقات جاده ای ساخته شده اند چرا که دارای حداقل تعلیق می باشند. آن ها برای سرعت گرفتن و دور زدن ساخته شده اند و با نهایت سرعت میروند اگر شما به دنبال مسابقات جاده ای هستید این گونه ماشین ها بهترین انتخاب برای شما هستند.

کامیون های مسابقه ای

این کامیون های غول پیکر اوج لذت را به شما در حین مسابقات جاده ای می دهند می توان با آن ها در هر گونه مسابقه ای شرکت کرد. برای بیرون از جاده آن ها بسیار هیجان انگیز هستند. این ماشن ها میتوانند بدون اسیب دیدن ماشین های دیگر را خرد کنند.

تراگی و باگی های مسابقه ای

این ماشن کنترلی برای مسابقات در بیابان ها و یا سواحل شنی طراحی شده اند. با لاستیک های عریض و بزرگ بهترین انتخاب برای مسابقات در تپه ها و بیابان ها می باشند. با ترکیب یک ماشین مسابقه ای و یک کامیون مسابقه ای شما یک باگی تحویل می گیرید. باگی ها قدرت و سرعت بالایی دارند و هیجان زیادی در مسابقات به شما می دهند.

کامیونت های مسابقه ای

با محبوبیت این مدل از ماشین ها که بسیار تخصصی می باشند و دارای سرعت بسیار هستند مسابقات آن ها در حال افزایش می باشد و مسیر این ماشن کنترلی احتمالا ساده ترین و اسان ترین مسیر برای مسابقه نیست اما اگر به این چالش علاقه دارید و دوست دارید برای مسابقاتش شرکت کنید پس این ماشین را بخرید و این کار را انجام دهید و هیجانی تکرار نشدنی را تجربه کنید.

هیولاهای مسابقه ای

چرخ های غول پیکر و موتور قدرتمند و کنترل بالا از جمله ویژگی اصلی هیولاهای مسابقه ای هستند. این خودرو ها بهترین تپه نوردان و بالارونده ها و له کننده ها هستند. اگر شما زیاد به سرعت توجه ندارید و به دنبال قدرت هستید این ماشین ها انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

صخره نورد

اگر می خواهید از هر مانعی رد شوید و از بین صخره ها و سنگ ها بگذرید. یک ماشین مسابقه ای صخره نورد برای شما مناسب است. برف و باران، شن و ماسه، یخ و اب، گل و حتی جهنم هیچ چیز این قاتلان را متوقف نمی کند. چیزی در طبیعت وجود ندارد که بتواند این ماشین را متوقف کند. اگر به دنبال یک سرگرمی و لذت هستید پس این ماشین بهترین انتخاب برای شماست تا هیجانی بی نظیر به شما بدهد.

 

بررسی فنی کوادکوپتر MJX Bugs 3

کوادکوپتر MJX Bugs 3 یکی از کوادکوپترهای خارق العاده و چندکاره است که در حال حاضر در صنعت کوادکوپترها جای گرفته است . این آخرین نوع کوادکوپتری است که توسط MJX تولید شده و با داشتن ویژگی های جالب آنرا به یکی از بهترین کوادکوپترها در نوع خود تبدیل کرده است . این مدل کوادکوپتر دارای 4 موتور براشلس و قدرتمند میباشد، طراحی آن فوق العاده است و قیمت آن در مقایسه با مدل های قبلی بسیار متفاوت و مقرون بصرفه است؛ این ها همه نشان دهنده تمایل سازنده به تولید کوادکوپتری با کیفیت عالی است که به قیمت آن می ارزد . مشخصه های فنی این مدل از کوادکوپتر در ذیل آمده است .

 

این کوادکوپتر قادر است با سرعت بالا پرواز کند، همچنین دارای یک دوربین FULL HD میباشد و سه عملکرد مختلف دارد .

 

اول اینکه می تواند در مسابقات ورزشی به پرواز درآید. دوم برای عکسبرداری های هوایی می توان از آن استفاده کرد. از کاربردهای مختلف آن می توان به ساخت و ساز صنعتی، شرکت های ابزارآلات و نیز آتش نشانی نیز اشاره کرد . برخی از ویژگی های این کوادکوپتر به قدری خارق العاده است که به آن اجازه می دهد عملکرد بسیار کارآمدی داشته باشد .

 

چه علاقمند به ورزش باشید، و چه یک محقق جدی و یا یک خلبان مبتدی، این درست ترین کوادکوپتری است که می تواند نیازهای شما را برآورده کند . برند MJX بالغ بر 30 سال و از سال 1983 وجود دارد، و شعبه فروش آن نیز در هنگ کنگ واقع است .

 

ویژگی های MJX Bugs 3

 

یکی از ویژگی های مهم که این کوادکوپتر را در صدر رقیبان قرار می دهد، موتورهای براشلس آن است. موتورهای این کوادکوپتر طوری طراحی شده اند که اصطکاک کمی را ایجاد می کنند و تولید گرما را در هنگام روشن بودن موتور کاهش می دهد. طراحی آن نیز باعث بهبود عملکرد موتور، افزایش مدت کار موتور و باتری می شود. این کوادکوپتر دارای چراغ ای ای دی برای پرواز در شب و نیز سیستم قفل محافظت در دمای بالاست.

 

همچنین این کوادکوپتر دارای یک مانت و جایی برای نصب دوربینهای گوپرو و شیامی را دارد و میتواند وزنی معادل 400 گرم را به راحتی با خود حمل کند، و سیستم ضد شوک و لرزشگیر دارد که به دوربین کمک می کند تا بدون حرکت بماند و تصاویر با کیفیت بالایی را ثبت کند. موتور بزرگ و براشلس این کوادکوپتر کمک می کند تا در ارتفاع های بالا و در سرعت های بالا پرواز کند. موتورهای براشلس در مقایسه با موتورهای براش بسیار قدرتمندتر و پرتوان تر هستند.

 

جعبه MJX Bugs 3 شامل موارد ذیل است :

 

کوادکوپتر باگز 3 – ریموت کنترل – باتری – شارژر – دوربین 8 مگاپیکسل FULL HD – نگه دارنده موبایل – قاب و لرزشگیر مخصوص گوپرو – گارد محافظ – ملخ یدک – پایه لندینگ گیر

 

دوربین MJX Bugs 3

 

کواد کوپتر MJX Bugs 3 مجهز به یک دوربین بسیار با کیفیت و بدون لرزش 8 مگاپیکسل FULL HD با قابلیت ذخیره فیلم و تصاویر در رم میباشد . میزان کیفیت دوربین پرنده در حد عالی و FULL HD است و می تواند برای مصارف حرفه ای و خانوادگی مورد قبول واقع شود .

 

باتری خارق العاده

 

باتری 1800  میلی آمپر 7.4  ولت که طراحی آن اختصاصی است. این کوادکوپتر طول مدت پرواز بیشتری نسبت به سایر مدلها دارد. این کوادکوپتر با دستگاه های پیشرفته دیگر چنان سازگار است که به کوادکوپتر امکان پرواز بیش تر از 20 دقیقه را به آن می دهد. باتری در 120 دقیقه بطور کامل شارژ می شود.

 

این ویژگی کوادکوپتر را از هر لحاظ کارآمد می کند .

 

برد کنترل

 

این کوادکوپتر دارای برد رادیویی 1 کیلومتر را دارد که این رنج خوبی در مقایسه با سایر مدل های موجود در بازار است. کوادکوپترهای مورد مقایسه کم پیش می آید که فاصله کنترل بیشتر از  500 متر را داشته باشند.

 

عملکرد پرواز

 

این کوادکوپتر دو قابلیت تنظیم سرعت به شما می دهد؛ یکی سرعت کم و دیگری سرعت زیاد. در حالت سرعت زیاد که مهم ترین حالت است، به کاربر این امکان را می دهد تا از سرعت و شتاب و عملکرد بالای کوادکوپتر استفاده کند. در این حالت کوادکوپتر قادر است که ضربه های ناگهانی 3D را تنها با فشار دادن یک دکمه ایجاد کند. در بخش دماغه کوادکوپتر یک نور LED سفید هست که کمک می کند تا مسیریابی به دقت انجام شود، و نیز مکمل چهار نور LED دیگر در زیر بازوهای موتور است. اگر به این نور نیازی نداشته باشید، می توانید که آن را غیرفعال کنید.

 

قیمت این کوادکوپتر در فروشگاه پریماتوی 2,550,000 هزارتومان و دارای گارانتی سلامت ، آموزش کامل و رایگان ، خدمات پس از فروش مادام العمر و پشتیبانی کامل قطعات و لوازم یدکی میباشد .

 

 

 

خلاصه ای از ویژگی های کوادکوپتر MJX Bugs 3

ابعاد متوسط با قابلیت مانور دهی بالا

 

متریال بدنه بسیار محکم و مقاوم

 

بهره گیری از موتورهای براشلس قوی

 

دارای نصب دو مدل دوربین فابریک و متنوع :

 

1. دارای دوربین FULL HD  با لنز واید و وضوح 360 درجه

 

و ارسال تصویر زنده روی موبایل تا برد 200 متر

 

2. دارای دوربین 8مگاپیکسل FULL HD و ذخیره تصاویر در رم

 

تایم پرواز بین 18 الی 20 دقیقه با هر بار شارژ

 

بهره گیری از قاب مخصوص دوربینهای گوپرو

 

قابلیت حمل انواع دوربین گوپرو و ورزشی

 

دارای لرزشگیر دقیق دوربین های گوپرو

 

دارای سیستم اتوپایلوت

 

سیستم تثبیت ارتفاع

 

قابلیت نصب گیمبال 2 الی 3 محوره

 

قابلیت حمل بار تا 350 گرم

 

برد کنترل 1 کیلومتر

 

مجهز بودن به دو مود سرعتی مختلف

 

مجهز به سیستم Fail Safe و هشدار اتمام باتری

 

قیمت بسیار مناسب نسبت به امکانات عالی


چهارشنبه 97 مرداد 31 , ساعت 6:0 عصر

پس از نصب دوربین مدار بسته ، قسمت نرم افزاری دوربین را بر روی رایانه نصب می کنیم. پس از آن وارد منوی تنظیمات دوربین می شویم. منوی تنظیمات تحت عنوان OSD یا تنظیمات نمایشگر نامیده می شود. در این منو می توان قابلیت های دوربین مدار بسته را تنظیم کرد. یکی از این قسمت ها، DNR است. برای تنظیم DNR، کافی است که آن را در حالت فعال یا ON قرار بدهیم. پردازش اطلاعات توسط دوربین مدار بسته در کیفیت تصاویر اثر بسیاری دارد. علاوه بر این ها قابلیت های منوی OSD هم از این امر مجزا نخواهد بود. پس باید در انتخاب دوربین مدار بسته دقت زیادی به خرج داد.

 

DNR در دوربین مدار بسته مخفف عبارت انگلیسی “Digital Noise Reduction” و به معنای کاهش دهنده دیجیتالی نویز می باشد. DNR در برخی از دوربین های مدار بسته وجود دارند و می توانند نویز دوربین را به صورت دیجیتال کاهش دهند.

 

عوامل زیادی وجود دارند که در هنگام ثبت تصاویر توسط دوربین مدار بسته در عملکرد آن ها تداخل ایجاد می کنند. شرایط جوی، آب و هوایی، باد، ارتعاشات و سیگنال های اضافی موجود در محیط اطراف دوربین، مهم ترین عوامل ایجاد نویز در دوربین های مدار بسته هستند. نویز، اثرات مخربی بر کیفیت سیگنال های دوربین می گذارد. DNR به راحتی می تواند این نویزها را کاهش دهد و در نتیجه تصویربرداری با کیفیت بالا انجام خواهد شد.

 

چه عواملی باعث ایجاد نویز در دوربین های مدار بسته می شوند؟

وجود عوامل محیط مانند ارتعاشات دوربین، سیم و کابل، وجود منابع الکترونیکی در اطراف دوربین مدار بسته و میزان نور محیط، مهم ترینن عوامل تولید نویز در تصاویر دوربین می باشند.

 

هنگامی که میزان نور محیط از حداقل نور مورد نیاز دوربین کمتر باشد، حسگرهای دوربین به طور خودکار پهنای باند را افزایش می دهند. افزایش پهنای باند، نویز تصویر را بالا می برد؛ حسگرهای دوربین، این نویزها را به عنوان یک عامل متحرک در محیط ثبت می کند؛ نتیجه آن برفکی شدن تصویر و کاهش شدید کیفیت تصویر خواهد بود.

 

در این حالت، فناوری DNR به کمک دوربین مدار بسته می آید و با پردازش تصویر، پهنای باند دوربین را کاهش می دهد و به این ترتیب می تواند نویز تصویر را حذف کند.

 

انواع DNR در دوربین مدار بسته چیست؟

 

Ù?ابÙ?Û?ت DNR در دÙ?ربÛ?Ù? Ù?دار بستÙ?

 

DNR یک تکنیک کاهش دهنده نویز یا پردازش تصویر در دوربین های مدار بسته است. DNR ها به دو نوع تقسیم بندی می شوند:

 

DNR دو بعدی

 

DNR سه بعدی

 

DNR دو بعدی، در یک مرحله تعداد فریم و در یک مرحله تصاویر را پردازش و ثبت می کند؛ سپس دو تصویر ثبت شده را با هم ادغام می نماید.

 

DNR سه بعدی، علاوه بر اینکه به صورت مجزا فریم و تصویر را پردازش می کند، در پایان هر دوره نیز تصویر نهایی را مجدداً مورد پردازش قرار می دهد. استفاده از قابلیت DNR نیاز به تجهیزات پیشرفته ندارد؛ در واقع این تکنیک بر روی خود دوربین نصب می شود.

 

نویز دوربین دوربین مدار بسته چیست؟

نویزهای مختلفی برای دوربین مدار بسته به وجود می آیند. منبع این نویزها از مکان های متفاوتی تولید می شوند. تشخیص نوع نویز و روش های برطرف کردن آن، در افزایش کیفیت تصاویر ارسالی دوربین تأثیر فراوانی دارد. انواع نویز در دوربین مدار بسته به صورت زیر است:

 

نویز الکترونیکی

 

نویز الکترومغناطیسی

 

نویز الکترونیکی معمولاً به صورت نقاط ریز و رنگی بر روی تصویر مشاهده می شود. دلیل ایجاد این نویز، کم بودن نور محیط است. هنگامی که نور محیط کم باشد، مانند تصویربرداری در شب، محیط تاریک انبارها، راهروهای باریک در ساختمان ها و …، دوربین مدار بسته سیگنال تصویر را بیش از حد لازم افزایش می دهد؛ بنابراین کیفیت تصویر کاهش می یابد و یک سری نقاط ریز در تصویر دوربین ظاهر می شود. سه راه برای کاهش نویز الکترونیکی وجود دارد؛ اول آنکه می توان نور محیط را افزایش داد. البته تغییر نور محیط، در تمام شرایط برای ما مقدور نخواهد بود.

 

راه دوم این است که از دوربین مدار بسته ای استفاده شود که حداقل میزان نور را برای تصویربرداری نیاز داشته باشد. راه سوم آن است که از یک دوربین مدار بسته با قابلیت DNR (کاهش دهنده نویز به صورت دیجیتالی) استفاده شود.

 

عامل ایجاد نویز الکترومغناطیس، تأثیر امواج الکترومغناطیس بر روی تصویر دوربین و یا کاهش شدید سیگنال می باشد. اینگونه نویزها به صورت خطوط یا امواج، بر روی تصاویر دوربین مدار بسته ظاهر می شوند. برای رفع این نویز باید کابل ها، سیم ها و منبع تغذیه را کنترل نمود.

 

وجود قابلیت DNR در دوربین مدار بسته چه اهمیتی دارد؟

 

Ù?ابÙ?Û?ت DNR در دÙ?ربÛ?Ù? Ù?دار بستÙ?

 

اگر در دوربین مدار بسته فناوری DNR وجود داشته باشد، مادامی که عملیات تصویربرداری در حال انجام است، قابلیت DNR نیز تصاویر را پردازش می کند. در حالت های نور کم، DNR فعال تر خواهد شد. استفاده از قابلیت DNR در دوربین مدار بسته باعث می شود سیگنال تصاویر واضح تر باشد و تصاویر با کیفیت توسط دوربین مدار بسته ارسال شوند. علاوه بر این موارد، وجود قابلیت DNR در سیستم مداربسته می تواند حرکت واقعی را از نویز تشخیص دهد.

 

اگر تصویر نویز بالایی داشته باشد، میزان فضایی که برای ذخیره سازی اطلاعات بر روی هارد دیسک نیاز است نیز باید بیشتر باشد. به این ترتیب متوجه می شویم اگر کاهش دهنده دیجیتال نویز یا DNR در دوربین مدار بسته وجود داشته باشد، نویز تصویر کاهش می یابد، رزولوشن تصویر افزایش می یابد، فضای کمی از هارد دیسک اشغال می شود و کارایی سیستم نیز در نهایت افزایش خواهد یافت.


پنج شنبه 97 مرداد 25 , ساعت 6:0 عصر

 

در بین اسباب بازی ها برای پسران و حتی دختران داشتن یک ماشین کنترلی حرفه ایی هیجان انگیز و جذاب است البته اگر از نوع حرفه ایی آن باشد که چه بهتر است حس تجربه کنترل یک ماشین اسباب بازی و گذر از موانع و کورس گذاشتن و مسابقه دادن لذت بخش است البته از این ماشین ها برای کاربرد های دیگری نظیر استفاده در زلزله برای یافتن انسان ها به شرطی که دست ساز باشد و به حسگرهای حرارتی حساس باشد می توان به جز بازی و سرگرمی این چنین استفاده هایی کرد.

البته که میتوان از ماشین های کنترلی و تبدیل شونده به عنوان بهترین هدیه برای فرزندانمان استفاده کرد وآنها را با داشتن حس های لدت بخش در رانندگی آشنا کرد.

ساخت ماشین های کنترلی بدون برنامه نویسی

ساخت ماشین کنترلی یکی از محبوب ترین پروژه های الکترونیکی است اما مبتدی ها معمولاً به سراغش نمی روند. دلیلش هم پیچیدگی اکثر پروژه های ساخت ماشین کنترلی است.

انتخاب ماشین کنترلی به همراه لوازم یدکی ماشین کنترلی مناسب برای بازی

ماشین کنترلی ای برای شروع و ورود به دنیای ماشین ها تنها کافیست تا انتخاب کنید، ما برای شروع نوع الکتریکی آن را پیشنهاد می دهیم به دو علت، اول اینکه هزینه های نگهداری و درایو با نوع الکتریکی آن بسیار مناسب است و در مرحله دوم تعمیرات و نگهداری ماشینهای الکتریکی به مراتب آسان تر از یک ماشین سوختی می باشد

انواع ماشین های کنترلی چیست؟

ماشینهای کنترل از راه دور به دو دسته باگی و آفرود تقسیم بندی می شوند، در این بین ماشینهایی با قابلیت باگی و آفرود به صورت همزمان طراحی شده اند.

ماشینهای مدل باگی و مشخصات آنها

ماشینهایی که به عنوان باگی مطرح هستند برای ریس و سرعت تعریف شده اند، در واقع این ماشینها برای سرعت بیشتر طراحی شده اند تا قدرت، از مشخصات بارز آنها می توان به بدنه کشیده تر، لاستیکهایی با قطر کمتر و همچنین شاسی خوابیده اشاره کرد، موتورهایی که برای این نوع از ماشینها استفاده می گردد چنانچه از نوع الکتریکی بوده باشند دارای kv (دور موتور بر حسب ولت) بالاتری میباشد، . چنانچه از نوع سوختی باشند از موتورهای نیترو با درصد بالاتری از نیترو برای بدست آوردن دور بالاتر استفاده می شود بدین ترتیب سرعت این ماشینها بالاتر است و میتوانند حرکات دریفت ، دور در جا و تیکاف بسیار دیدنی ای داشته باشند.

ماشینهای مدل آفرود و مشخصات آنها

ماشینهایی که به عنوان آفرود مطرح هستند برای قدرت و حرکت بر روی تپه و مانع طراحی شده اند، در این ماشینها قدرت موتور حرف اول را می زند، از مشخصات بارز آنها میتوان به شاسی بلند ، کمک فنرهای قوی و لاستیکهایی با قطر و گام بیشتر اشاره کرد بدین ترتیب این ماشینها میتوانند حتی صخره نوردی کنند و در مسابقات آفرود بدرخشند، نوع موتوری که برای ماشینهای آفرد مورد استفاده قرار میگیرد چنانچه از نوع الکریکی باشد از نوع kv پایینتر و توان یا وات مصرفی بالاتر انتخاب می گردد و چنانچه از نوع سختی باشند از موتورهای بنزینی با توان بالا استفاده می شود، بدین ترتیب قدرت این ماشینها بیشتر بوده و میتوان از آنها برای عبور از مانع و همچنین پرش استفاده کرد

ماشینهای دو منظوره باگی آفرود

مدتهاست کمپانیهای تولید کننده ماشین به دنبال طراحی ماشینهایی بودند که بتواند هم قابلیت باگی (سرعت) و هم قابلیت آفرود (قدرت) را داشته باشد به همین دلیل شروع به طراحی انواع شاسی به صورت متوسط کردند حتی چرخها و سیستم گیربکس و کمک فنر را طوری انتخاب کردند که ماشین مورد نظر بتواند هم از سرعت قابل قبولی برخوردار بوده و هم دارای قدرت خوبی باشد، به همین جهت اکثر تولیدات شرکتهای مختلف هر دو قابلیت را دارد مگر در مواقع خاص که نیاز به ماشین کنترلی تخصصی داشته باشید.

تفاوت ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

 

.ویژگی های ظاهری

زمانی که در مورد شکل و شمایل ماشین های کنترلی صحبت می کنیم، به سختی می توان ماشین های کنترلی الکتریکی و نیترو را از یکدیگر تشخیص داد، چرا که این دو دستگاه کنترل از راه دور از لحاظ ظاهری فوق العاده شبیه به هم هستند.

اما با این حال در ادامه نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از آن ها بتوانید کوچک ترین تفاوت های ظاهری این دو نوع ماشین کنترلی را تشخیص دهید.

به طور کلی محسوس ترین تفاوت های ظاهری میان ماشین های کنترلی الکتریکی و نیترو در قسمت موتور مشاهده می شود. به همین دلیل در اولین گام به این قسمت از ماشین های آرسی می پردازیم و تفاوت های دو موتور الکتریکی و نیترو را بررسی می کنیم.

تفاوت موتور های ماشین الکتریکی و سوختی

منبع انرژی ماشین های آرسی الکتریکی باتری است و برق مورد نیاز موتور آن ها از شارژ موجود در باتری تامین می شود.

اما در مقابل ماشین های آرسی نیترو سوخت هایی که حاوی مایع روغنی نیترو متان هستند را به عنوان منبع انرژی خود می شناسند.

به همین دلیل موتور های نصب شده روی ماشین های کنترلی نیترو بسیار شبیه به موتور های موجود در اتومبیل های واقعی است.

البته ماشین های کنترلی گازوئیلی نیز دارای موتور هایی مشابه اتومبیل های واقعی هستند و به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات با ماشین های کنترلی نیترو اشتباه گرفته شوند.

اما همانطور که از نام آن ها مشخص است، ماشین های کنترلی گازی به جای سوخت حاوی نیترو متان از گازوئیل استفاده می کنند و ابعاد نسبتا بزرگ تری نیز دارند. علاوه بر آن محبوبیت ماشین های کنترلی گازوئیلی به مراتب کمتر از ماشین های کنترلی نیترو است.

ماشین های کنترل از راه دور الکتریکی معمولا از دو نوع موتور مختلف به نام های براش و براشلس بهره می برند. موتور های نوع براش بیشتر در ماشین های کنترلی اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرند و بعضا در مدل های مخصوص سرگرمی نیز دیده شده اند.

اصطکاک زیاد و تولید گرما معمولا محدودیت هایی را در این نوع موتور ها به وجود می آورد و عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در مقابل موتور های براشلس امروزی از قدرت بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل گزینه های بهتری برای ماشین های کنترلی مسابقه ای به حساب می آیند.

از سوی دیگر محدودیت های ناشی از گرما و اصطکاک در موتور های براشلس وجود ندارد تا شما بتوانید با خیالی آسوده از حداکثر توان ماشین آرسی خود بهره ببرید.

علاوه بر آن ولتاژ برق موتور های براشلس به مراتب بیشتر از موتور های براش است که به سرعت فوق العاده بالای آن ها منتهی می شود. جالب است بدانید موتورهای براشلس از لحاظ سرعت می توانند موتور های نیترو را نیز پشت سر بگذارند.

تفاوت مهم دیگر این است که در موتور های نیترو اجزا و قطعات پیچیده تری همچون فیلتر های هوا، کاربراتور ها، کلاچ، پدال، پیستون، میل لنگ و … وجود دارد. گذشته از آن مخزن سوخت و اگزوز نیز در کنار موتور های نیترو قرار داده می شوند تا یک چرخه سوخت رسانی کامل را تشکیل دهند.

و به عنوان نکته آخر موتور های نیترو بر خلاف مدل های الکتریکی گردش گرما را به خوبی مدیریت می کنند و در از بین بردن گرمای تولید شده عملکرد به مراتب بهتری دارند.

شاسی ماشین کنترلی

ماشین های کنترلی الکتریکی اغلب دارای دو نوع شاسی از جنس پلاستیک یا فلز هستند. جنس پلاستیک به دلیل ارزان بودن و سهولت در تولید معمولا در ماشین های کنترلی اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرد.

شاسی های فیبر کربنی نیز بیشتر در ماشین های کنترلی رده سرگرمی مشاهده می شوند و از استحکام نسبتا بیشتری برخوردار می باشند. نکته قابل توجه در مورد هر دو جنس پلاستیک و فیبر کربن این است که از لحاظ وزن سبک هستند و به راحتی جایگزین می شوند.

با تفاوت های ظاهری دو نوع ماشین کنترلی الکتریکی و نیترو آشنا شدید، بهتر است جنبه های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهیم و ماشین های آرسی الکتریکی و نیترو را از لحاظ سرعت، دوام و استحکام، فرایند نگهداری و سهولت در کاربری مقایسه نماییم. به این منظور در ادامه مزایا و معایب هر کدام از این دو مدل را بیان خواهیم کرد.

مزایا و معایب ماشین کنترلی نیترو

مزایا:

ماشین کنترلی نیترو قابلیت به وجود آوردن تغییرات عمده و سفارشی سازی را در اختیار کاربران قرار می دهد و به همین دلیل گزینه محبوب کاربران حرفه ای و با تجربه تر به حساب می آید.

برای روشن کردن ماشین های کنترلی نیترو می توان از چند روش مختلف استفاده کرد.

مدت زمان سوخت گیری مجدد ماشین های کنترلی نیترو فوق العاده کوتاه است و لازم نیست همچون مدل های الکتریکی تا پر شدن کامل باتری صبر نمایید.

ماشین های کنترلی نیترو صدایی کاملا مشابه اتومبیل های واقعی دارند و ضمن ایجاد هیجان بیشتر می توانند تجربه ای نزدیک به اتومبیل رانی واقعی را در اختیار کاربران قرار دهند.

معایب:

قیمت ماشین های کنترلی نیترو و هزینه های نگهداری آن ها به مراتب بیشتر از مدل های الکتریکی است. ضمن اینکه هزینه سوخت مخصوص این نوع ماشین ها در مقایسه با برق بیشتر است.

مراحل مراقبت و نگهداری از ماشین های کنترلی پیچیدگی های فراوانی دارد و لازم است پس از هر بار استفاده کردن حتما موتور و سایر اجزای داخلی تمیز شوند تا آلودگی در بلند مدت باعث افت کیفی عملکرد دستگاه نشود. علاوه بر آن مخزن سوخت حتما باید خالی شود.

استفاده از ماشین های کنترلی نیترو نیازمند اطلاعات کافی در زمینه دانش مکانیکی است.

در ماشین های کنترلی نیترو احتمال نشت سوخت و آسیب رسیدن به سایر سیستم های داخلی وجود دارد.

ماشین های کنترلی نیترو ضد آب نیستند و عبور دادن آن ها از چاله های پر از آب باعث آسیب دیدن قسمت های حساس در برابر آب می شود.

مزایا و معایب ماشین کنترلی الکتریکی

مزایا:

ماشین های کنترلی الکتریکی مناسب کابران مبتدی هستند و استفاده کردن از آن ها به هیچ وجه نیازمند دانش مکانیکی یا مهارت های ویژه نیست.

در مجموع نگهداری و مراقبت از ماشین های کنترلی مکانیکی فرایندی ساده است.

ماشین های کنترلی الکتریکی دوام قابل قبولی دارند و از خاصیت ضد آب بودن برخوردار هستند. همین ویژگی ها به شما اجازه می دهد بدون هیچ محدودیتی دستگاه خود را در برف و باران به حرکت در آورید و از سواری کردن لذت ببرید.

ماشین های کنترلی الکتریکی صدای کمتری تولید می کنند و باعث آزار و اذیت سایر افراد حاضر در محل نمی شوند.

بعضی از مدل های الکتریکی به مراتب سریع تر از مدل های نیترو هستند. جالب است بدانید امروزه با وجود باتری های LiPo (لیتیوم پلیمری) و موتور های براشلس مدل هایی تولید شده اند که می توانند حتی به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

معایب:

مدت زمان شارژ شدن باتری در ماشین های کنترلی الکتریکی برای کسانی که تجربه استفاده از مدل های نیترو را داشته باشند زیاد است.

زمان شارژدهی و حرکت کردن مدل های الکتریکی کوتاه تر از مدل های نیترو است و معمولا پس از 15 الی 25 دقیقه لازم است فرایند شارژ کردن دوباره تکرار شود.

در ماشین های کنترلی الکتریکی علی رغم دوام و استحکام بالا هزینه تعمیر قسمت های حیاتی همچون سیستم برق رسانی فوق العاده زیاد است. علاوه بر آن تعویض قطعات در این نوع دستگاه ها به مراتب گران تر از مدل های نیترو خواهد بود.

شناسایی مشکلات سیستم های الکتریکی و عیب یابی ماشین های کنترلی الکتریکی بسیار پیچیده تر از مدل های نیترو است.

نتیجه گیری

هر کدام از مدل هایی که در مقاله تفاوت ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی به آن ها پرداختیم ویژگی های خاص خود را دارند و در موقعیت های گوناگون می توانند کاربرد های خود را به نمایش بگذارند. اما با این وجود می توان گفت ماشین های کنترلی الکتریکی با توجه به ویژگی هایی همچون سهولت در استفاده، هزینه های نگهداری کمتر، ضد آب بودن، ظاهر مدرن تر، سرعت بیشتر و صدای کمتر از برتری نسبی برخوردار هستند طرفداران بیشتری دارند.

در مقابل ماشین های کنترلی سوختی یا همان نیترو صدایی همچون اتومبیل های واقعی تولید می کنند تا هیجان بیشتری را به کاربران منتقل نمایند. این نوع مدل ها همچنین دارای قابلیت های گسترده سفارشی سازی هستند و به همین دلیل اغلب مورد توجه افراد حرفه ای قرار می گیرند.

یک خبر هیجانی در رابطه با ماشین های کنترلی

 

یک کمپانی ترکیه‌ای برای اولین بار یک روبات تبدیل شونده ساخته، تا از یک بی ام و سری 3 تبدیل به یک روبات ایستاده شده و بدین ترتیب اولین ترنسفورمر واقعی ساخته شود.

حدود 30 سال پیش، زمانی که کارتون Transformers یا تبدیل شوندگان ساخته شد، با دیدن صحنه‌های حماسی و جنگ‌های داخل این کارتون، آرزوی بسیاری از کودکان و نوجوانان داشتن یکی از این روبات‌ها بود. حالا بعد از گذشت بیش از 3 دهه از شروع این کارتون، یک کمپانی خیال‌پرداز ترکیه‌ای بالاخره این آرزو را به واقعیت نزدیک کرد.

یک کمپانی در آنکارا به نام Letvision از اولین روبات تبدیل شونده که بر پایه یک بی ام و سری 3 کوپه ساخته شده، رونمایی کرد. این کمپانی خبر مذکور را با استفاده از یک سری ویدئو که در وب‌سایت شخصی و صفحه یوتیوب خود گذاشته، منتشر کرد. در این فیلم‌ها یک روبات به نام Letron بر اساس یکی از شخصیت‌های این فیلم که به ماشین بی ام و تبدیل می‌شد، به رنگ قرمز ساخته شده که توسط یک ریموت کنترل و یک اپراتور هدایت می‌شود.

کمپانی Letvision گفته که فعلاً این تنها عضوی از خانواده تبدیل شوندگان است که واقعاً کار می‌کند. این کمپانی قصد دارد در آینده تعداد بیشتری از این روبات‌ها را در معرض عموم قرار دهد، که بر اساس شخصیت‌های رنگارنگ داستان تبدیل شوندگان است. این شخصیت‌ها قرار است با نام‌های Bizmut، Argon، Wolfram و Tantal به‌زودی تبدیل به روبات‌های واقعی شوند، که توسط کودکان مسن ثروتمند خریداری شوند! هنوز مشخص نیست که برچسب قیمتی این روبات‌ها چند صفر دارد، ولی مطمئناً تعداد آن‌ها خیلی زیاد است.

.

 


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ